Bild+fakta om din fågel
Hej! Skulle alla som har fågel göra en komentar här och skriva om sin/sina fåglar, berätta hur de är, berätta hur rasen är i standard + andra saker du göra vill tillägga. :)
T.ex:
Namn:
Ras:
Färg:
Älsklingsmat:
Bur (storlek, hur den ser ut):
Persolighet (på fågeln):
Humör:
Hur rasen är i standard:
Roligt minne med fågeln:
Senaste buset:
Vad den gillar att göra:
Vart du brukar gå med fågeln(i köket kanske, någonstans ute, skog, parker…):
+ mer du vill tillägga :)
BILD!! :))
Är det verkligen ingen som vill skryta lite om sin bästa vän? :)
Det verkar som att folk inte har tid. Själv har jag en flock på 8 undulater, jag älskar dem alla :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
**Namn: Svante
**
**Ras: Nymfkakadua
**
**Färg: Lutino
**
**Älsklingsmat: Min mat
**
**Bur (storlek, hur den ser ut): Lägenheten;)
**
**Persolighet (på fågeln): Glad, envis, tjurig ibland, matglad, bäst
**
**Humör: Glad oftast
**
**Hur rasen är i standard: Mild i tempramentet
**
**Roligt minne med fågeln: Många, ett är när vi var i folkparken i norrköping och solade i lejongropen i maj.
**
**Senaste buset: Tog sönder tangentbordet
**
**Vad den gillar att göra: Äta, sitta på mig, duscha, bli kliad på huvet, hakan och kinderna
**
Vart du brukar gå med fågeln(i köket kanske, någonstans ute, skog, parker…): Lite överallt, vädret bestämmer när vi går ut! Tvättstugan ibland får han göra mig sällskap i.
**Min älskade vän är 2 år gammal och min bästa vän förutom min sambo, han flyger i stort sett efter mig hela tiden och gärna efter nån som har mat och prasslar, godisgris. Det var lite om mitt hjärta. Bilden är från minnet jag berättade om.
**
Hälsningar
Fredrika
#1 Det var många det ;)
#2 Han låter helt underbar!
Namn: Pelle
Ras: Undulat ("vanlig")
Färg: Standardtecknad violkobolt gulmaskad typ 1
Älsklingsmat: Hirskolv & fröstänger
Bur (storlek, hur den ser ut): Gallerbur från djuraffär, kan inte måtten uitantill (ska mäta när jag är hemma)
Persolighet (på fågeln): Matglad, knäpp, tror han är snyggast i världen
Humör: Oftast glad
Hur rasen är i standard: Nyfiken, glad för det mesta
Roligt minne med fågeln: En riktig knasboll är han, och man får massa tokiga saker att komma ihåg :')
Senaste buset: Han kan ta sig in i buren när han vill även om han måste vara ute och få motion, så han klämde sig in på ett ställe igår.
Vad den gillar att göra: Äta, kvittra, kraxa, flörta med Isabell (kompisen), pilla på vattenflaskan, leka med olika saker osv
Vart du brukar gå med fågeln(i köket kanske, någonstans ute, skog, parker…): Mitt rum där han står, inte helt tam så kan tyvärr inte ta med honom överallt :/
Namn: Isabell
Ras: Undulat ("vanlig")
Färg: Ljusgrön opalin spangle isabell (?)
Älsklingsmat: Hirskolv&Fröstänger
Bur (storlek, hur den ser ut): Vanlig djuraffärs gallerbur, kan inte måtten
Persolighet (på fågeln): Glad, nyfiken, och lekgalen, hon leker med nästan allt!
Humör: Glad, oftast
Hur rasen är i standard: Nyfiken och glad för det mesta
Roligt minne med fågeln: Jag kommer alltid komma ihåg alla gånger hon "slcikat" mina fingrar, såå sött :')
Senaste buset: Hmm… Kommer inte ihåg vad det senaste var..
Vad den gillar att göra: Leka!
Vart du brukar gå med fågeln(i köket kanske, någonstans ute, skog, parker…): mitt rum, inte tam så kan inte ta ut henne överallt.. :/