Grå Jako eller Amason
Hej!
ny på denna sidan och har lite funderaringar.
iframtiden skulle jag vilja ha en/två gojjor, men gärna den som har lättast att ''prata''. Så ja har funderat på jako eller amason, men finns de någon mer art som har lätt för å prata?.
Jag vill ju då läsa på, så hemsidor, uppfödare m.m tas tacksamt emot.
Nu har ja varken tid, råd eller plats i min lägenhet, efter som buren kommer ta upp en himla massa i lägenheten.
Men jag vill gärna redan nu, börja läsa på.
Får man hälsa på uppfödare om man kommer överens och träffa fåglar och prata mer privat? eller e de bara mer när man verkligen ska köpa?.
Vad ska man tänka på med fågeln man köper? (ringmärkt, dna-testad m.m)
hur vet man om uppfödaren är seriös?.
Jag vill ju ha en unge, som jag kan dela livet med, ev 2 om ni anser att de är ett msåte (hur ja nu ska förklara, hjärnan e trög).
Tanken är ju att ja kmr vara med den hemma väldigt mkt (umgås inte me nån på dagarna, efter som ena tjej kompisen ej bor i samma stad, så e ändå bara hemma, å antar att de kommer fortsätta så ett par år framåt). på sommaren ska dem få komma ut, poch självklart få tillgång till hela lägenheten.
hur e de med lampor och fuktighet?
Mat?
ja, allt vill jag vet!
Detta är som sagt planer, inget som kommer ske inom 3 år, efter som ja vill planera, spara pengar, fixa me bur osv. ja ni förstår. Och fågeln ska ju stanna tills jag dör (vet ju att dem kan bli gamla) så inget ja kmr å sälja.
Finns de fågel pansionat eller så? OM olyckan är framme, eller kan uppfödaren passa tills man är frisk igen?
(tror ja posta detta i rätt)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
kan tillägga att ja bor i göteborg med!
Gi in på min profil
För att se mina kullar.