Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 2383 ggr
jippiiii
0

Undulatkille omplaceras (Sthlm)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr så var vi tvugna att låta finaste lilla Agda somna in, därför söker jag nu ett nytt hem till Sirocco då jag inte känner för att skaffa fler undulater just nu. Gråter

Sirocco är en glad, frisk och framför allt pigg liten kille som vill ha en hel del uppmärksamhet. Han är tam och landar gärna på huvud/axlar/händer/armar, visslar jag på honom eller ropar hans namn så flyger han till handen. Han vill vara med och se vad man gör och sitter ofta på datorskärmen och tjattrar.

Sirocco skulle trivas i en mindre undulatflock där han får mycket flygutrymme och stimulans. Krav på det nya hemmet är att det serveras en varierad kost samt i övrigt god omvårdanad.

Att omplacera Sirocco är ett tungt beslut och jag kommer inte att stressa på omplaceringen utan jag vill vara säker på att han hamnar i ett bra och seriöst hem. Om den nya ägeren av någon anledning inte kan ha kvar honom så får han komma tillbaka till mig.

Till sitt nya hem får han med sig sina leksaker, matskålar, vitaminpullver, frön mm.

Jag vill inte ha något betalt för honom men kommer som sagt vara noga med var han hamnar.

Han finns i Nacka/Värmdö men jag kör honom gärna till det nya hemmet(i Stockholms-området).

Om du är intresserad, maila mig och betätta vad du kan erbjuda Sirocco, då kan jag även berätta mer samt besvara frågor! 

----------------------------------------------------------------------------

Sirocco är en Kobolt Ljusvinge gulmaskad typ 2, fler bilder finns att skicka, jag kan även filma honom om så önskas.

Här finns också några fler bilder: http://undulater.ifokus.se/discussions/4f99a992d4ebea160d00397d-bildbomb-sirocco?discussions-2

drutten2
0

Han är verkligen helt underbar.Kyss

Vet hur jobbigt det är att lämna dem ifrån sig, en eloge till dig som tänker på honom i första hand.Glad

jippiiii
0

Tråden kan låsas! Han flyttar till sitt nya hem på fredag!

drutten2
0

Va roligt att du hittat ett nytt hem till honom.

Då låser jag tråden.

Inlägget är låst för nya kommentarer