Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 2694 ggr
histronica
0

Rödpannade Kakarikiungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har 3 ungar som är redo för nya hem, de på bild. 1 hona, 1 hane och 1 "trolig" hona.

Jag har dock som krav att köparen vet vilket ansvar det är att ha fågel, har en laglig bur -med fördel en voljär. De har växt upp i 2x2x1 m samt friflygning så en bur/voljär med golvmått minst 1,2-1,5 m vore kalas, gärna större. Detta är en rörlig fågel som inte är stilla mycket - men låter inte alls lika mycket som undulat, nymfkakadua mfl. De går dock bra ihop med dessa då de har samma ursprung och många har dem ihop.

Deras nyfikenhet driver dem framåt så de blir rätt "grundtama" av sig själv - lägg ner lite jobb och de kommer få förtroende för dig :)

-Bra fågel även för den som har ljudkänsliga grannar :) eller inte själv vill ha någon fågel som låter dagarna i ända :)

Ingen fågel säljs som ensamfågel! Antingen har du redan en kakariki hemma som är ensam och söker sällskap eller också är det två som gäller :) Som alla fåglar vill de ha en artfrände.
Jag förbehåller mig rätten att välja köpare själv, då jag inte har någon brådska att få dem sålda -vill att de ska komma till bestående hem. Fungerar det av någon anledning inte, så ska de tillbaka till mig.

Mejla med lite information om dig själv och vad du kan erbjuda fåglarna, så ringer jag upp.

Kostar snitt ca 1000 kr i affär men
jag tar 400 kr styck - till rätt hem
vid köp av 2 blir priset 700 kr

Fler kort kan mejlas.   Finns i Partille, Göteborg.