Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikett: övriga-fågelarter
Läst 4193 ggr
Wassago
1

Apropå att vi numera heter burfågel..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så e det ju inte bara gojor som gäller längre… Så jag visar upp en del andra av mina gamla "Burfåglar"

Greven, min gammla Berguv när han fortfarande var ganska liten

Wassago
1

Greven som vuxen! En fantastisk fågel å det var underbara stunder när vi satt på jaktpass!

Wassago
1

Hera!! Min Ryska Duvhök, 2,2kg dödsmaskin!

Wassago
1

Hera igen, en oerhört svårtränad fågel var hon!

Wassago
1

Jag var först i Sverige med att föda upp den röda kattugglan i fångenskap, föräldra paret kom från England! Den första ungen döptes till Platon

Wassago
1

Å det funkade faktiskt med att ha Greven med gojorna även sen han blev stor! Här sitter han bredvid Gonzales, vår Goffengkakadua som var med i 10år innan han tyvärr var tvungen att avlivas, han blev 32 år.

Aviendha
0

Åh, underbart att se! Jag är otroligt faschinerad av ugglor överlag, så ståtliga, vackra varelser för att inte tala om "funktionen". Min samling av prylar med ugglor börjar faktiskt bli omfattande här hemma ;)

Sweelin
0

Otroligt! Har du haft någon slags "djurräddning" eller något? Eller är det liksom dina husdjur som är födda i fångenskap eller? Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[isdrakee]
0

Åh vad fina dom är. :) Synd att reglerna är som dom är det vore kul med lite rovfågelhobby i Sverige.

Wassago
0

Jag har dels drivit en räddnings station för skadade rovfåglar på idiell basis, men dom fåglarna här i tråden kommer vi svenska rovfågelföreningen och svenska falkenerarförbundet, båda underställda jägarförbundet! Tyvärr får man bara jaga inom hägn här i Sverige och så vitt jag vet finns/fanns det två sådana stora hägn, sen om det finns fler numera vet jag inte… Tyvärr e det svårt för många att få tillstånd att ha rovfåglar i Sverige, voljärerna skall vara enorma!! Men men..

Greven jagade jag mest fasan med medans Hera var spec på Hare.

Starfall
0

Ååh vilka vackra fåglar! Speciellt greven, helt underbar. Själv har jag aldrig ens sett en uggla i verkligheten, bara på bilder och naturprogram på TV. Glad

drutten2
0

Wow vilka ståtliga fåglar!Skrattande

Wassago
0

Tack! Greven finns numera att beskåda på Ölands djurpark, han hade jag från det att han var 10 dagar gammal, så han hade jag ett fantastiskt fint förhållande med!

[isdrakee]
0

Jag såg Greven på Ölands djurpark i somras. :) Mycket fin.

TildiZz
0

Wow! Visste inte att man fick hålla fåglar i den storleken som privatperson i Sverige… Helt fantastiska, men jag skulle inte klara av att jaga andra djur hur coola ugglor än är.