Fasnade i boullet..slet av klo..vad göra?
Hejsan,min ena fågel har typ fått Bo(m)ull(från djuraffärn men känns som dom gjort det själv då det känns som sådant som finns i hundleksaker..?) runt sin högra fot och hon har innan vi såg det försökt fått bort det själv..Men hade då slitit av ena klon..och detta var för minst 5 h sedan och hon blöder än..Jaqg vet inte vad jag ska göra då vet. har stängt tills på måndag. Ska ringa och rådfråga på måndag och se vad dom tycker för när vi ska försöka ta bort det så sitter det fast..det är jätte svårt..men hon är väldigt lugn när hon sitter i min hand och FÅR hålla min tumme med näbben som tur är men det sitter lixom en fågel har ju "Veck" när han böjer på foten och min har tre veck där och det lixom sitter FAST i där pluss runt och vi får verkligen inte bort det..hon är en zebrafink VAD GÖRA?
MIN ÄLSKADE DIDDI!:(♥
Om hon forfarande är vid liv, så skulle jag åka direkt till veterinären och ta bort allla sådana slags leksaker. 
Hur gick det?
Det undrar jag med.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
skulle ju ringt vet.idag,men fick ej tag på dom..så jag få helt enkelt vänta med att ringa tills imorn..lever det gör hon..hon hoppar omkring i buren och så..
Hoppas inte det hinner bli infekterat.
Lycka till hos veterinären.
Hej!
Din lilla fågel behöver komma till veterinären så fort som möjligt, risken finns att såret blir infekterat och det är inte bra för den lilla fågeln. Håller tummarna för att allt går bra ändå.
Vad hemskt att det här hände, gillar verkligen inte att djuraffärerna säljer sådant här bomull för fåglar och även andra djur. Många djuraffärer till och med rekommenderar att man använder det
Det var samma sak när jag skaffade ett par möss för flera år sedan. Då sa hon som hade djuraffären att man måste ha bomull för att mössen ska trivas. Såklart trodde jag henne och köpte hem en påse. Men bara någon vecka senare hittade jag Prizma (den ena musen) med ena benet intrasslat i bomullet. Benet var alldeles blått och om jag inte sett det då så hade nog benet dött.
Efter denna incident blir jag arg varje gång jag ser sådant här bomull i djuraffärerna. Egentligen skulle jag ta och skriva någon artikel om detta ämne så att de i djuraffärerna får lite svårare att lura folk att köpa detta skräp.
Lycka till med fågeln, hoppas det läker fint