Provisoriskt boende för ett halvår
Jag har en nymfparakit på 25 år, hane, jätte gullig och vill kjelas och sitta på ens axel hela tiden. Han har starr i ena ögat samt att han kommer att få starr i sitt friska öga. Varje kväll häller jag ögondroppar , receptfria från Apoteket som kostar 36 kr, och det har hjälpt.
Jag skall ut och resa i ett halvår, det är ett jobberbjudande som jag inte kan tacka nej till.
Således söker jag ett provisorist boende för min fågel. Mat, bur + ögondroppar står jag för. Viktigt att han kommer till någon som bryr sig, till ett kärleksfullt hem. Vi skriver kontrakt på att det är provisoriskt och att jag får tillbaks honom efter ett halvår.
Priset kan diskusteras.
Jag kan ta mig till Göteborg, Stockholm och Malmö, men bor nu i Örebro.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppas du hittar ett bra tillfälligt hem för fågeln! 
Men ang "priset kan diskuteras", kommer det provisoriska hemmet få betala för att ha honom? Eller så uppfattar jag meningen helt fel, ber i så fall om ursäkt för det! 
Lycka till!
25 år är gammalt. Mina två äldsta dog i höstas 22 år gamla, när den ena dog så gick jag bara och väntade på att nästa också skulle gå bort av sorgen. De hade levt tillsammans hela livet och stod varandra mycket nära. Känns lite osäkert att ta hand om en så gammal fågel, vill ju inte den ska dö under tiden du är borta. Jag tolkade det som "betalning för tjänsten".
ph77