Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 3295 ggr
HamsterMarie
0

Går det att lära?

Hej hej!

Går det att lära en fågel som är några år att prata?

Aviendha
0

Det beror på vad det är för fågel och vad den har för individuella förutsättningar. Försöka kan du ju alltid ;) En del har lättare att lära sig visslingar och melodier snarare än tal,och en del tycks inte lära sig alls.

HamsterMarie
0

Okej, tack :) En nymfparakit :D

Denna kommentar har tagits bort.
[marizia]
0

Ja, då borde det gå att lära den att prata! Skrattande

HamsterMarie
0

#3 - #6  Okej, okej, okej okej :) Vad roligt roligt roligt roligt, hihi :D :D :D :D Är jätte sugen på att köpa en faktiskt.. fast jag kommer säkert inte få tillåtelse för pappa :(

Aviendha
0

Nymfer är generellt inte goda talare. Jag har sett någon på youtube som lyckats säga något ord, men de är inte duktiga och jag känner ingen personligen som lärt en nymf annat än möjligtvis att vissla melodier. Så om du är ute efter tal så är det inte en nymf du ska ha, möjligtvis en diktafon ;) En fågel är så mycket mer än talet, och eventuellt tal väger ofta inte upp alla negativa sidor om man inte är intresserad av djuret i sig med och ser eventuellt tal som en ren och skär bonus.

[marizia]
0

Min undulat Franki har lärt sig prata, som: Kom pippi, Kom Franki, Franki, Pippi, Tjokis, Kom kompis! Skrattande

undulatiiis
0

Min engelska undulat kan säga ett antal ord…självlärd dessutom Glad

/Mvh Sofia.

- Medarbetare på Burfåglar.ifokus

HamsterMarie
0

#10 i vilken ålder lärde du den ? :)

undulatiiis
0

Det jag menade var att han själv lärt sig prata, jag har inte lärt honom Glad Han har liksom själv snappat upp de ord jag använder mest…

/Mvh Sofia.

undulatiiis
0

Han är 2.5 år… Glad

/Mvh Sofia.

HamsterMarie
0

#12 Haha, vad roligt !!! vad säger han då t.ex?

Då vet jag iaf att man inte ska svära en gång i minuten om man har fågel :D

undulatiiis
0

#14 Visst får man vakta munnen lite om man inte vill ha en fågel som svär eller säger knäppa saker som min pippi gör Flört Det han säger mest är i alla fall sitt namn, Chico. Sedan säger han saker som "Vad är det?" "Vad vill du?"…typiska saker som jag säger till min bror kanske lite allt för ofta Flört Han säger även "hej"…

/Mvh Sofia.

HamsterMarie
0

haha vad gullit :) vad tänkte du första gången han sa "vad vill du?" Till dig, Hihi :D

undulatiiis
0

Haha ska jag vara helt ärlig så trodde jag att det var någon annan här hemma som sa det men det var ju ingen hemma just då. Det lät verkligen exakt som en människa sa det. Sen reagerade jag på att det var min knäppa fågel…blev ju lite rädd där först. Hehe

Mamma ringde till mig en gång också när jag inte var hemma och sa "Din fågel pratar typ! Trodde det var någon annan här hemma."

Så kan det gå Tungan ute

/Mvh Sofia.

HamsterMarie
0

Haha, vad roligt! :)

HamsterMarie
0

Hur är det med kanarie, är det mycket svårt att lära de?

undulatiiis
0

#19 Kanariefåglar tillhör inte papegojsläktet så de tror jag inte går att lära tyvär… De fåglar man kan höra prata är exempelvis papegojor som kakaduor, grå jacko, nymfparakiter, undulater osv…

/Mvh Sofia.

HamsterMarie
0

Ja, okej. det var det jag trodde. Jag såg en jättesöt undulat på youtube som pratade med sin leksaksfågel och sa:

- Du är den gulligaste pippifågeln i världen, jag tycker så mycket om dig!  

Jättesött!