Bilder till artiklar sökes!
Hej alla glada fågelvänner!
Vad roligt att ni har hittat hit, hoppas ni alla kommer trivas här
Som nog de flesta av er redan vet är denna sajt ganska ny och därför finns det inte artiklar inom alla områden ännu. Jag har påbörjat ett flertal artiklar och skulle behöva bilder till några av dem.
Vill du att din bild ska synas i en artikel? Självklart kommer jag skriva ditt ifokus-namn bredvid bilden, och har du en fotohemsida länkar jag gärna till den.
Det är viktigt att det är du som har tagit bilden eftersom jag länkar till dig under bilden i artikeln.
Efter hand kommer jag skriva i tråden om bilder som behövs för artiklarna. Tanken är att denna tråd ska fungera som en slags "bildbank" för mig och medarbetarna bakom sajten när vi gör artiklar.
När vi sedan skriver en artikel kommer vi kika igenom alla bilder här och välja den/de bilder som passar bäst för just det område vi skriver om.

Ha det bäst!
Just nu söker jag bilder på följande:
* Zebrafinkar och övriga praktfinkar , allt ifrån bilder på fåglarna till bilder om häckning, foder, burar mm.
Jag jobbar nu med en artikel om zebrafinkar och eftersom jag själv inte har några zebrafinkar (ännu
) skulle jag bli väldigt tacksam om någon har en bild att låna ut till artikeln. 
Tack på förhand! 
Haha jag har ställt upp med bilder på undulater.ifokus så då kan jag väl också göra det här :)
Har på lite allt möjligt, men har också på häckning eftersom mina två undulater fick ägg för ett år sedan har en massa bilder!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Har bilder på Nymfer och Undulater, även leksaker, foder och inredning mm. Mig får ni gärna av när det behövs.

Jag har en drös zebrafinksbilder jag kan låna ut :) Har de upplagda på min hemsida, det är bara att plocka där om nån där kan tänkas vara till nytta: http://gulzebra.tk (klicka på om mig, mina djur, zebrafinkar, sen bilder under var och en)
Äggbilder kan nog ordnas också, hinner inte leta fram de nu bara.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Justja - det finns en drös bilder under saknade på hemsidan också, på finkar jag inte har kvar, mest zebrafinkar i olika varianter men även ett par måsfinkar.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag skulle kunna ställa upp med illustrationer om det behövs. Allt från rediga färgbilder med bakgrund till enkla svart vita teckningar. Tänkte kanske att det vore kul med lite klassiska grejer som finns i fågelböcker? Där en hane och en hona kanske sitter på en gren med enbart vit bakgrund.
Sen en grej jag brukar sakna med artiklar och skötselråd är information och bilder över hur fåglarna lever i det vilda. Det är ofta enbart fokuserat på hur man har dem som husdjur men vart dom härstammar ifrån är väldigt intressant.
Här är två exempel på hur mina bilder har kommit till användning:
Här är Einar, som hade för vana att hoppa in och värma äggen när både pappa Snyggve och mamma Gomorra ville sträcka på sig samtidigt :)
3 väldigt små zebrafinkar ;)
Genomlyst ägg, här tidig fosterdöd
Ett till genomlyst, här levande men tidigt i utvecklingen
jag kan med ta och ställa upp, har 4 undulater och 2 nymfparakiter.
kan bidra med bilder på mina burar och foder och häckning, ska häcka mina 2 undulater Franki och Ella så bilder kan du få ta, säg bara till vad för slags bilder du vill h så fixar jag det! 
Hej alla! 
Roligt att så många är intresserade av att låna ut bild/bilder till kommande artiklar, det uppskattas verkligen!
Isdrakee - Bra idé! Det vore jätteroligt att ha "tecknade bilder" i artiklar också, så det var en jättebra idé
Ska kika in på sidorna du länkade till
Ang. fåglarnas härstamning så har jag funderingar på att skriva om de olika fågelarternas naturliga miljö och hur de lever där. Dessa artiklar kommer heta något i stil med "undulater i det vilda", fast så klart kommer det i så fall skrivas om fler arter än bara undulater
Gulzebra - Wow, vilka bilder! Ja, nu blir det minsann en zebrafinks-artikel med mycket bilder. Blir svårt att välja ut några bara, alla bilderna är så fina!
Jätteroligt att du har lyckats fota lysning av ägg, den bilden kommer definitivt hamna vid häckningsavsnittet i artikeln! (Jag genomlös faktiskt ett undulatägg idag och det ser precis ut som det ägg du visade där fostret lever men är i ett tidigt stadium. Ägget är 4 dygn gammalt idag)
Sweelin - Häckningsbilder är alltid välkommet! Det som skulle vara extra intressant är bilder på själva uppvaktningen. Jag har själv försökt fota mina undulater vid uppvaktningen men de vill inte gärna göra det framför kameran. 
Drutten2 -
Nymfparakitbilder vore jättebra då jag själv inte har en endaste bild på nymfar. Även foder och inredning ska vi ju skriva artiklar om och bilder behövs alltid 
Marizia - Vad roligt att de ska få häcka, om det blir några ungar måste du visa en massa bilder. Undulatungar är ju så underbart söta! 
Har bilder och kan ta fler bilder på Nymfar efter önskemål
#13 Nja inte på själva uppvaktningen tror jag inte tyvärr 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

#13: Tack!
På tal om lysning borde du kika på finchforum.com, i en tråd med bilder - bilderna där är helt sanslöst bra ^^
På tal om bilder - kom på att jag har lite bilder på lessons sparvpapegojor om det är av intresse sen, på grön, blå och… Öh… En till, vad den färgen nu hette (morsans gojor, därav ett visst ointresse). Hojta till om det behövs bilder sen så slänger jag upp några helt enkelt :)
Ingen höjdarbild men här är en zebrafink som kläcktes igår, ihop med ett obefruktat och två befruktade ägg