Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 5245 ggr
[marizia]
0

Hornbach voljär?

Hejsan tänkte fråga ifall, om någon har en voljär som är inköpt ifrån Hornbach?

tänkte med köpa en sån till mina undulater.

har 3 st, men det kommer säkert 2 till, så är den laglig enligt L80 lagen?

får det plats mmed 5 st undulater och mer?

Hur mycket kostar den här i Göteborg?

vill så gärna köpa en! Glad

Är tacksam för alla svar.

mhv/Marizia Skrattande

undulatiiis
0

Jag minns att Hornbach hade en voljär som var blå tror jag. Den var väldigt hög, runt 160 cm, men dock så tror jag att längden inte var lagligt för undulater. Längden och djupets måttlängd är viktigare än att voljären är superhög. Men som sagt det var ett tag sen jag såg den så minns inte de exakta måtten. Vågar inte säga om den är laglig. Tror dock inte att det finns plats för 5 undulater i den med tanke på själva ytan. Jag hoppas att du kan få ett mer exakt svar från någon annan härGlad

Min mamma jobbar på Hornbach här i Stockholm och vad hon minns så kostar den runt 1000kr så det måste ju vara ett liknande pris på den nere i Göteborg.Glad

/Mvh Sofia.

- Medarbetare på Burfåglar.ifokus

[marizia]
0

Okej, tack för ditt svar, hoppas på en som kan bättre då! Skrattande

T-Wolf
0

Om man ska ha bur till (en) undulat ska den enligt L-80 vara 70 cm bred x 60 cm hög x 4 cm5 djup.

Kolla gärna mer utförligt mått på min sida:http://www.burfaglar.se/L.80.html

mvh Thomas

drutten2
0

Du skulle ju kunna beställa en av "Lino" på UndulatPortalen annars. han gör måttbeställda och bor i Lilla Edet en bit utanför göteborg.Flört

[marizia]
0

Hur mycket kostar en voljär då? kan du gissa?

vill gärna köpa en plåt voljär, och inte en sån ev trä. Skrattande

drutten2
0

Det vet jag inte, tror han bara gör dem i trä… fråga honom.Flört

[marizia]
0

Skrattandejuste gkömde och säga men fick hem en till undulat nu till Pipen, vet inte vad jag ska döpa han till? några förslag på namn?

han är en kille på två år och är halv tam.

T-Wolf
0

Tratten, kanske :) Pipen å TrattenSkrattande

[marizia]
0

får jag plasts med 4 st undulater i en hornbach voljär?

dom får flyga från morgon till kväll så jag tycker att det borde funka! Skrattande

Vad säger nu? Flört

Minty10
0

Nja, jag tycker man ska ha en laglig bur även om undulaterna får flyga varje dag. Varför ska du ha just en Hornbach voljär? Det finns många andra voljärer som Ferplast Duetto(Hagästra zoo webbshop, Eurocages Köln (pwss)eller fågel 9(kattlycka), som har lagliga mått.:)

[marizia]
0

men dom är så dyra, och jag köper max för en tusenlapp, jag har ju lagliga burar hemma, men vill köpa en voljär. Flört

drutten2
0

Du kanske kunde spara lite mer, och köpa en voljär lite längre fram.

Och då ha råd med en som är bra istället för "halv bra".Flört

Ampullaria
0

Kolla Bromma Zoomarknad,de har stora fina burar till lägsta prisgaranti.Jag har köpt en voljär där med måtten 90 bredd och 60 djup.Tror dock att de höjt priset med några hundralappar ,kostar 1900:- nu

[marizia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla tips, men jag har redan köpt en voljär bild kommer på den, inet så bra bild men får duga! Skrattande

[marizia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Överdelen! Skrattande

Starfall
0

#14 Hur stor är buren? Den ser inte så stor ut tycker jag, eller så är det bilden som luras.

Själv gillar jag inte hörnvoljärer då det går bort så mycket flygutrymme för fåglarna.

drutten2
0

Voljär kallas det bara om burar som man själv kan stå i.Flört

Detta är alltså en bur.Glad

Funderar också över måtten?

Är det dina bilder?

Har ni en nymf också?Obestämd

[marizia]
0

Ja, det är jag som har tagit bilden, och den luras, den är enorm i verkligheten, jag fotade me datorn sä därför kunde jag inte fota den så bra, jaa vi har nymfer, 2 st Skrattande

drutten2
0

Åå nymfer är så söta.Kyss

Meen du ska inte ha undulaterna ihop med nymferna i denna, eller?

Undulater kan stressa Nymfer rejält,

och då är den ytan alldeles för liten.Obestämd