Söker vänner till lilla Blue !
Hej, Angelica här!
Nu har min lille han dunis gått över till andra sidan och nu funderar jag på att skaffa några vänner till min ensamstående Blue ! :'
Jag känner att jag vill ha undulater från en seriös uppfödare så om ni känner till någon som finns nära,(helst i), Stockholm så skriv gärna eller om ni själva kanske föder upp undulater.
Tack !

Hej!
Jag känner inte till så jättemånga uppfödare men jag länkar till dem jag känner till (och som bor nära Stockholm)
http://www.undulatsidan.se/ - verkar vara en bra uppfödning i mina ögon. De föder inte bara upp utställningsundulater utan också vanliga undulater.
http://www.grazeland.se/undulater.html - en uppfödning som finns i Åkersberga, vilket är utanför stockholm om jag inte är helt ute och cyklar. Det verkar som de har undulatungar till salu nu i vår, så det kan vara värt att kolla upp.
http://meijerbudgies.wordpress.com/min-uppfodning/ - Denna uppfödare verkar vara bra och finns i Södra Stockholm.
Hoppas du hittar någon uppfödare du fastnar för! 
Här finns småskaliga undulatuppfödare
Lycka till med att hitta en ny vän till lille Blue.

Jag skall skaffa mej en liten flock i framtiden, dom e så sköna!! Ska bara komma på vad dom färgmorfer jag vill ha heter.. finns ju hur många som hellst!! Finns det nån som har nån länk med bilder å namn på de olika mutationerna?
#3 Det finns en artikel om färger och teckningsvarianter här på burfåglar.ifokus: Undulaternas färger . Jag har även tänkt göra en artikel enbart om de olika färgerna och hur de olika färgerna nedärvs. Så fler artiklar om detta ämne är på väg! 
På undulatportalen finns en hel del information om just färger och teckningar, kan vara värt att kolla upp.

Ser fram emot den Starfall! Men börjar nu med det du lagt upp här redan!! :)
Hej jag har tre fina undulatungar hemma!! :D De är flyttklara runt den 20e januari.
Jag kopierar min annons så får du läsa.
Hej vi har tre undulatungar som nu är ca fyra veckor. Kommer säljas vid ca 7 veckors ålder, runt den 20 Januari. De är standardtecknad och alla är grå. Föräldrarna är grå standard och koboltblå standard. Föräldrarna har fri tillgång till att flyga samt nyttig mat så som grönsaker, äggfoder, fröer, mineraler, snäckskal osv. De mår alla väldigt bra och allting har gått jättebra från första början.
Våra undulater har fötts upp i en trygg och bra miljö. De har sedan en veckas ålder blivit vana bild våra händer efterson vi har tagit upp och handskats med dem. Nu när de alla har flugit ut ur holken kommer de gärna och sitter på våra händer för lite godis. Oerhört orädda för allt. :) En bra start om man vill ha en tam undulatvän.
Vi vill att våra undulater ska komma till familjer där de får flyga fritt, ha undulatkompisar/kompis, få näringsrik mat och leksaker.
Hör av er via mail om det finns något intresse för en liten unge. Vi har massor av bilder som vi har fotat under hela ''resan''.
Sofia_arnell@hotmail.com
Bor i Haninge, Stockholm.
Hej!
Om du fortfarande letar efter en undulatkompis/ar till din Blue så har jag två undulatflickor som gärna vill flytta hemifrån.
De är runt halvåret och friska.
Jag och tjejerna finns i stockholmsområdet.
Eftersom jag är inte här så ofta så maila gärna så kan jag även skicka över bilder på Bingo och Zingo:)
vastertorp57@hotmail.com är min mailadress.
Mvh
/Eva