Hipp hipp hurra!! (papegoja)
Idag är en speciell dag! Det är Munins "kläckdag" (födelsedag) idag!!
Hipp hipp hurra för min lilla tok idag! Han blir 14 år!
Grattis lilla galna fjortis!
Jag sjöng (inte vackert, haha) den fina sången "Happy hatch-day to you" i morse, de fick även varsin nöt och lite senare blir det presenter och godsaker.
/Chinesecrestedlover
ps. bilder kommer när det finns bilder på hans födelsedagsfirande ds.
Grattis! 🥳
Grattis i efterskott på kläckningsdagen!🐣🥗🍏🍉🍑🍒
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1 och #2 Han tackar så mycket 😊
Bilder från gårdagens festligheter; "Kläckelsedagsgojan" (Munin, Svarthuvad vitbukspapegoja), "gästen" (Hugin, Rosthuvad vitbukspapegoja) och presenterna.
Ja, jag vet… deras klor är för långa…jag jobbar på det…men försöker undvika att traumatisera gojorna som det tyvärr blev vid ett tillfälle, så det tar tyvärr lite tid (framförallt med Hugin, råkade nämligen klippa i pulpan = han ville inte komma så jag fick jaga honom för att stoppa blödningen osv. Det var inte kul…han ville inte veta av mig på flera dagar).
De fick mumsa på nötter, torkad banan och Stjärnanis.
Munin var i ärlighetens namn inte så jätteintresserad av att öppna presenter denna gång, öppnade ett och lite till…han ville mest äta godis och skrika (ångest över att bli äldre? haha) 🤪 Han har förövrigt varit lite av ett hormonellt monster den senaste tiden…så han är inte riktigt sitt vanliga jag. Hugin var intresserad men lite nervös runt alla "konstiga" (nya) saker.
Ps. Buren som skymtar på några av bilderna är deras (lilla) extrabur som finns hos min mamma (inte deras vanliga permanenta bur). P.g.a. en massa strul med fönster/dörr byten så har de nämligen inte kunnat flytta hem ännu. Se mer info här: https://burfaglar.ifokus.se/discussion/1539518/tillfallig-flytt-av-papegojor…-plockande…ds.
- Redigerat 2022-07-22 17:18 av Chinesecrestedlover