Fullständigt brokig nymfparakit
Hej, jag har en fullständigt brokig nymfparakit och då det nästan är omöjligt att veta kön så vill jag dna testa min älskade lilla vän. Då det är första gången undrar jag hur detta går till och vill gärna ha tips på var jag kan beställa kitet från? :)
Här tycker jag det ser ut att finnas svar på dina frågor:
Tack Niklas, ska kika in och håller tummarna att jag hittar något :)
#1: Jag gick in på inlägget och skulle trycka på länken som skrivaren tagit med men fick endast upp en sida där det stod ”Not Found”. Vet någon en pålitlig hemsida där jag kan hitta en DNA kit?
#3 Testa denna länken; https://www.papegojforening.se/webshoppen.html
Det är Papegojforening.se (deras webshop som jag skaffade kitet ifrån).
Lycka till.
Mvh/Chinesecrestedlover
- Redigerat 2022-04-09 23:27 av Chinesecrestedlover
#4: Tack för tipset ☺️
Uppskattar det enormt mycket då jag haft svårigheter att hitta svenska sidor man kan beställa ifrån. Fann ingen beskrivning på hur man går tillväga med just deras test, skickade precis iväg ett Mail och håller nu tummarna på svar ☺️
#5 Det är deras test som det är info om i tråden som Niklas nämnde (det är min tråd😁).
Kortfattat: Man får med en liten nål (som man sticker i foten, står mer noggrant beskrivet både i tråden och man får även med info kring hur man ska göra) och ett kort där man skriver ner lite av fågelns info och droppar lite blod och sedan får man även med ett svarskuvert. Man skickar in det och sen kommer ett svar efter några veckor eller så via e-mail.
Lycka till.