Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettbeteende-och-lek
Läst 72384 ggr
hund_katt
6

Pratande fåglar

Jag vill veta vilka fågelarter som kan prata(om man lär dom det då), Asså inte pratglada, utan dom kan prata(härma våra ljud). Skoluppgift, ska skriva om olika arter som kan prata :) Ni får också berätta lite info om fågeln också. Men om ni inte vet så mycket så kan ni bara skriva namnet på fågeln så kollar jag upp själv. Så det jag vill ha mest är namn på arter som kan prata. Kollar gärna upp själv övrig info om fåglarna. Ni får också gärna lägga in bild om ni har :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Irrevirr
1

Om fåglar kan lära sig prata eller inte är ytterst individuellt. Tänkte du arter där det finns individer som kan lära sig härma mänskligt tal eller ljud? 

Det finns väldigt många papegojarter som kan lära sig härma ljud. Allt från aror till undulater. Beostarar kan vara helt fantastiska på att lära sig ljud och lyrfåglarna är kända för att kunna härma allt möjligt. https://www.youtube.com/watch?v=VpDOi9nIUDY

hund_katt
2

Aa, tänkte på arter där det finns individer som kan prata. Tänkte mer också på burfåglar.

Irrevirr
5

Hur många olika arter behöver du och vill du ha släkter eller rena arter? 
T ex finns det ju flera olika aror, t ex grönvingad ara, blågul ara och brunpannad dvärgara. Sen finns jako, flera olika amazoner, lorier, vitbukspapegojor, ädelpapegojor, kakaduor, undulater, nymfkakadua, katarinaparakit, halsbandsparakit, morhuvad papegoja och, som sagt, beostare, som man också håller som sällskapsfågel.

Ixectrona
2

De flesta större papegojor har individer inom arterna som kan lära sig prata. Jako, amazoner, kakaduor, aror med mera. Men så skiljer det sig mycket från art till art och individ till individ.

Hildgrim
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

:)

Hildgrim
6

:)

hund_katt
2

Tack för svar! Ska skriva om minst 5 arter. Spelar inte så stor roll om det är underarter eller inte :3 tack!

kiwo
2

Var det inte Beostare som kan härma människo tal?

Med vänlig hälsning Kiwo med fåglar.

Irrevirr
1

Beostarar kan vara helt fantastiska på att härma. :) Den enda jag har träffat var helt sanslös och härmade ord och meningar med en massa olika tonfall också. Pratade han med kvinnor hade han ljusare rös och med män blev rösten mörkare, t ex…

uz00x
1

Undulater kan ju lära sig prata, kolla bara upp Disco te paraket. De som är mest kända för att tala tror jag la är Grå jackon :)

MiSSeFuN
4

jag vill ha en  Mynah