kan dom häcka vid den hära åldern
hej jag undrar bara om några zebrafinkar är mellan 5-6månader kan dom då häcka med andra finkar som är mellan 1-2årgamla. Kan också syskon para sig med två osyskon
ingen som vet det hära
💣😡
Du får ha tålamod. Det är midsommar och alla sitter inte på iFokus hela tiden.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
jaha ok jag trodde att ingen ville svara, men mitt fel, korkade jag
men jag har gjort det men det står inget om när man kan börja häcka dom men kan man börja häcka zebrafinkar då dom är 6 månader
Då har du googlat fel, eller läser inte de sökträffar du får upp Farido. Jag gjorde en sökning och hittade på en gång när man kan börja häcka zebrafinkar! Testa på olika sökfrågor istället bara för t ex zebra/sebrafinkar☝️.
Och nej, jag ger dig inte svaret utan du måste lära dig själv att hitta svaren, istället för lita på oss här för få svar 😉.
jag har googlat allt jag har gjort som ex
Zebrafink häckning
fakta om zebrafink häckning
häckning av zebrafinkar
och jag vet när dom häckar men det jag söker är varför kan man inte börja häcka zebrafinkar vid 6 månader om dom blir könsmogna vid 4 månader. Jag har försökt men det går inte och vet du varför? om du gör det snälla kan du ge mig då svaret för jag har sökt jätte mycket men får ej svar på det
kan ingen ge det svaret jag letar
Man bör inte låta dem häcka förrens vid ca 1 års ålder. 9-10 månader är absolut tidigast.
Bara för att de är könsmogna vid 5 månader så betyder det inte är att de bör få ungar för det, de är för unga då och måste få bli vuxna innan. Ett barn ska inte skaffa egna barn, punkt slut.
Och syskon ska såklart inte få barn tillsammans.
Tips när du googlar: Om d vill veta hur gamla de bör vara innan de häckar första gången, lägg då till "månader" eller "ålder" i sökningen tillsammans med "häckning" och "zebrafink" tex.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
ok tack
Zebrafinkar ska helst inte häckas när de är under året.
Syskon ska INTE para sig
det här är gammal tråd så ingen behöver kommentera