Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2511 ggr
Davidzetterlund
0

Roslagstulls djursjukhus

Kom precis från åvan nämnda klinik. Hade en tid för en näbbslpning och undersökning. Sen kommer X tillbaka och säger att fågeln tyvärr dog efter undersökning…. Vet inte vad jag ska säga, en frisk, pigg, glad och nyfiken fågel som bara dör helt plötsligt. Kanske kanske inte. Jag har aldrig haft några som helst problem att undersöka vingar, klippa klor mm. Kanske är just stunden som gör att mitt redan låga förtroende för denna klinik har hamnat på riktigt mycket minus som det bara går.. Av 1hund och 1fågel jag har gått dit med så har jag kommit ut med ett tomt koppel ena gången och en tom transp bur andra gången. Båda friska för övrigt…. Tror inte jag behöver säga mer. Helt plötsligt så undrar jag hur honan som ligger hemma och värper på 8st små ägg kommer reagera….

Tjeja
2

FYYY VAD HEMSKT!!!

Kan man inte polisanmäla  eller vad gör man???

Kräv att få ut journaler och en obduktion så du får veta exakt vad som gått fel!!!

Ett friskt djur dör inte så där bara av att bli tittat på!!!!

Sövdes fågeln för hårt eller vad hände liksom???

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

JonnaCecilia
1

Men vaaa? Vad hände med hunden? Vad var den där för? Bor i Gbg men har hört att det skulle vara en bra smådjursklinik… beklagar sorgen :(

Davidzetterlund
3

#1. Man söver tydligen inte fåglar när man ska slipa näbben, detta ifrågasatte jag flera gånger, lika så med lugnande. Han ska obduseras och jag skulle få alla resultat översatta till begripligt språk. Vet inte vad man kan göra. Ska klarna till i skallen i några dagar o samla tankarna. Det ända jag kan är att rekomendera någon annan klimik. #2 jag har också hört det, och bra på fåglar. hunden skulle opereras för en knöl på tarmen, som KANSKE skulle orsaka problem i framtiden. Hon dog ganska svårt plågad hemma 3dar senare, trots att jag ringde dom flera gånger under dom 3 dagarna och förklarade läget. Det är ingen fara, helt normalt fick jag till svar. Och ändå hade dom mage att ta betalt för operationen.

JonnaCecilia
3

Men herregud, detta måste ju anmälas!! Så ska det ju inte få gå till! Än en gång, beklagar sorgen, du måste vara helt förstörd :'( frivilliga kramar

Curry1
0

Så ledsen för din skull :(

Styrke kram