Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikett: allmänt-om-burfåglar
Läst 2511 ggr
valorous.kid
0

undulat transportbur

hej!

jag har två frågor 😃

1:

hur stor behöver transportburen vara till två engelska undulater? kan man dela av en kattransportbur(den på bilden) med typ en träplanka så att dom får ca en tredjedel(om dom får den bakre delen blir det mörkare och lugnare för dom?)?

jag har kaniner i den buren men eftersom dom ändå bara sitter i en del av buren(två stycken)tänkte jag att det kanske skulle gå?

annars har jag en till avsevärt mindre transport jag använde till kaninen innan jag hade två stycken som jag kan använda.

2:

kan dom isåfall åka båt i ca en timme? går det bra att ha dom i en båt i ca en timme i transporten? det blåser inte och låter inte men är lite skumpigt…

(jag har inga fåglar men jag undrar om det skulle funka eftersom jag är väldigt interesserad av fåglar 😉)

tack! 😉

valorous.kid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilden på kattburen :) (från google hade ingen bild på min)

valorous.kid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild på den andra jag kanske kan använda ;) (också från google)

*~HamsterHamster~*
1

genom de flesta katttransportburar kann undulaterna komma igenom, Den på andra bilden är bättre, För transport behöver det inte vara så stort, mina undulater älskar att strecka på sig och kolla genom fönstret och jag använder en sådan,

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/vogel-transportkaefig/216359821-243-18926

Jag är jätte tillfreds och de finns i olika storlekar :)

annars mågot av denna sort, Då framförallt  engelska undulater brukar vara lite lugnare så tror jag att de kanske också kommer gilla att kolla runt sig lite mer än de kan i kattbur och smådjurstransportburar,

http://www.zooplus.se/shop/83864/83919/83969/305756

:D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

valorous.kid
0

Tack för ditt svar! Men om jag tar baksidan av kattburen till dom?(ska såklart sätta in en sittpinne också) då kan dom ju inte komma ut eftersom lufthålen är mycket smala(som du ser på bilden)

*~HamsterHamster~*
0

Du kan ju använda kattbur, inget fel med det :) Jag själv tycker helt enkelt de andra är lite trevligare att vara i för undulaterna, dvs. om de inte är rädda för att åka bil. Jag tycker att det är så mörkt i de andra.

Du kan ju testa vad som passar dina undulater bättre, eller ta det du tycker om. Alla går nog för undulater huvudsaken är att du till slut inte har några undulater som vilt flaxar runt i din bil ;)

mvh, HamsterHamster

valorous.kid
0

#5 okej tack! 😃 

det skulle bli mycket enklare för MIG med kattburen så man kan ju prova det först? annars kan jag ju bara byta till den andra eller köpa någon av dom som du länkade till :)

*~HamsterHamster~*
0

#6 Javisst pröva på  :) lycka til på transportbur skattjakten :D

mvh, HamsterHamster