Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 1143 ggr
zickan
11/12/19, 4:49 AM

Undulater stör grannen

Nya grannen har bankat, slagit och hållit på mot min vägg. Ringde på hos mig. I början klagade han på dunsande ljud från troliga barn som stuttsade boll, bankade i vägg mm. Efter nån gång så nämnde jag att jag hade undulat. Nämnde öven att grannen ovan kan gå runt med träskor. Jag har inga barn men grannen under mig har ett handikappat som kan skrika och banka en hel del. Som folk från längan mitt emot även stört sig på. Fortsatt banka i min vägg. Han kan hålla på till och från i timmar även när det är helt tyst. Eller helt tyst och låg volym på tvn. Även bankat när det låtit hos mig. Har ringt störningsjour och pratat med hyresvärd. Nya grannen klagar på bankande ljud. Nu säger han även att grannen ovan mig bankar. Inte konstigt fler börjar banka lm en står i timmar och låter. Igår bankade han under 4 timmar innan jah ringde hyresvärden. Jag satt och såg på tv. Så pass lågt att jag inte hörde den till rummet bredvid. Men undulaterna satt däremot och skrek en hel del. Undulaterna var rätt tysta när de var förbi. Hörde inget störande inne hos mot och inget inne hos nya grannen. Efter de besökt nya grannen ringde dom upp mig och sa agt grannen stör sig på pickande ljud. Inte skrikande fåglar. Pickande ljud. Jag har buren nog 5 meter från hans vägg och de sitter aldrig emot den. De lär inte heller picka så hårt på en vägg att granne hör. Eller är hans svenska usel och han menar skrik från fågel. Jag hör dom inte ut. Kan höra dom väldigt lågt ut i trapphuset om jag står precis utanför min dörr. Grannen en port längre bort har nymfparakiter och de hörs ända ut. Tycker inte han borde störas av undulaterna. Nu flyttat in undulaterna i sovrummet gör att komma längre från väggen mot nya grannen. Men det gör att de kommer inte va i samma rum som där det rör sig mer. Problemet är att ena pojken låter väldigt högt och upprört. Även ena honan kan låta mycket kraxande, upprört, exhalterat högt. Har 4 och ute varje dag. När de är ute låter de ännu värre. Honan har inte ändrat färg på näbben. Men låter som han kallar på henne. Jagar ibland bort andra hanen från henne. Tycker han börjat låta mer. Tips hur jag minskar just att de skriker för fulla skyn. De låter mer än mina amazoner. Ska ändra om i buren igen och försöka hitta mer skoj de kan tugga sönder osv. Kanske försöka sära på dom parvis ett tag om det kan minska deras upprörda skrän lite? Kan va att nya grannen hört nått helt annat. Typ en sladd som slår mot hans balkong när det blåser. Lär inte bo där för all framtid. Byts emellanåt boende i den ettan. Verkar va in o utflytt rätt ofta. Sist var det mamma med barn och typ 5 killkompisar som bodde där och lät massor. Deras saker står kvar på balkongen när de flytta ut. Troligen nån extra bostad vid behov, soc lägenhet eller för nyanlända lr liknande. Vad bör grannen tåla? Och hur kan jag underlätta från mitt håll att minska ljudnivån på dagtid från 2 gaphalsar av 4? Mer än att försöka fixa mer inredning i och utanför bur som aktiverar. Bromsa att de flyger fritt då det är den tiden de låter värst?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
zickan
11/12/19, 4:50 AM
#1

Förlåt för lång text som troligen skulle kunnat skriva kortare. Adhd, trött och på nattjobb. Super dålig va kortfattad då.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MontEverest
11/12/19, 12:18 PM
#2

Har oxå undulater. Vissa är mer tysta av sig o några mer högljudda. Dock e det mest hanarna som hörs. Honorna kan skrika ngn gång ibland och då skriker de högre än hanarna. Är det 2 honor och 2 hanar?? Två par? Som du har? Tror inte grannarna borde bli störda av dessa, kan det inte vara så att de säger fel o egentligen menar amazonerna??

zickan
11/12/19, 8:14 PM
#3

Nä. Amazonerna är mestadels tysta. De skriker sällan. Undukaterna låter mer och ofta högre. Amazonerna pratar lite och kan skrika mamma/pappa om de vill ha uppnärksamhet, men sällan då grannen reagerat. Ja de är typ två par. Grabbarna är väldigt tajta. Ena grabben är rätt förtjust i ena honan. Och de låter minst. Den andra pojken som låter mest även den andra honan. Lugnare idag efter ha flyttat buren från vardagsrummet till sovrummet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MontEverest
11/13/19, 4:04 PM
#4

Ok skönt

MontEverest
11/13/19, 4:04 PM
#5

Ok skönt

JohannaN
11/27/19, 4:22 PM
#6

Har du grannar på båda sidorna om dig? Vart i lägenheten finns dom och vart är det grannarna stör sig dom som bor under, över eller på sidorna?🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Annons:
zickan
11/27/19, 8:06 PM
#7

Det är grannen med vägg mot vardagsrum och hall som stör sig. Men han stör sig på allt. 
Undulaterna stod på andra sidan vardagsrummet där även de större fåglarna står. Men flyttade in undulaterna till sovrummet efter detta om det var de han stör sig på nu. Grannen åt andra hållet har inte stört sig på nått från mig eller nån annan under de 8-9 år jag bott här.

Men jag tror det pickande han hör kommer utifrån. Är en hel del skator som går på balkongerna i jakt efter mat. Grannen på andra porten nån rad ifrån har massa sopoer på sin balkong. Och under alla år jag bott här har jag matat småfågel från vädringsbalkongen. Som jag nu slutat med pga grannen. 
Men grannen ovanför honom och på andra sidan matar småfåglar ännu. Så de kan va det pickandet han har hört och går på mig för jag sa jag hade undulater. 

Däremot så bjäfsar hans chihuahua rätt ofta. Och idag vid 18 när jag dammsög i hallen så bankade han. Samma när jag torkade listerna vid väggen mot honom typ 18.30. Då var de jävla bankande därifrån. Måste va sjukt tunn vägg och han extremt känslig för all form av ljud från andra. 
Har mailat till värden igen idag om att jag inte ens kan dammsuga utan problem. 
Bara hoppas han flyttar ut snart innan mitt humör lackar rejält så jag blir anmälda för  att säga både de ena och det andra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: