Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 987 ggr
MelinaL
2019-07-24 00:46

Köpa en nymfparakit unge

Jag efterlyser en uppfödare där jag kan få köpa en nymfparakit så fort den är redo att lämna :)

Annons:
Chinesecrestedlover
2019-07-24 01:07
#1

Har du en nymf redan? För annars bör du leta efter två fåglar. Att ha en ensam fågel är inte snällt mot fågeln, de har ett enormt socialt behov som aldrig kan ersättas av en människa (det gäller oavsett hur mycket tid du spenderar med fågeln, du kan aldrig ersätta en partner, prata "gojspråk" osv.). 

Sedan vill jag slå ett slag för att välja omplaceringar istället för ungar, det är många som behöver nytt hem därute och med så långlivade djur som nymfer är så innebär det ju inte att du inte får någon tid med fåglarna. Du bidrar då till att hjälpa några av de fåglar som är i störst behov av ett hem. Många köper fåglar som ungar och orkar/vill/kan sedan inte ha kvar de hela fåglarnas livstid; vilket leder till att det finns tillräckligt med människor som köper ungfåglar…men lite färre som erbjuder hem till de som bäst behöver kärlek och omtanke. Gäller i och för sig de flesta djur men det känns som papegojfåglar (dit ju nymfer tillhör) och reptiler tyvärr är överrepresenterade p.g.a. deras långa livstid💔. De flesta omplaceringsdjur är inte "problemindivider" så du kan absolut få underbara kompisar även om du väljer bort "bebisar" (och alla omplaceringar är inte speciellt gamla heller, så ungfåglar behöver absolut inte vara uteslutet även om du tar emot omplaceringar). 

Oavsett om du bestämmer dig för att skaffa ungar eller omplaceringar så skaffa två (om du inte redan har en eller flera nymfer hemma). Vad du än väljer så vill jag säga att det är väldigt bra att du väljer bort zoobutiker och istället söker efter uppfödare (om du nu inte väljer att ta emot omplaceringar såklart…vilket jag personligen tycker är ännu bättre; men jag brinner för omplaceringar och har massor med sådana hemma av olika arter…så jag är lite partisk i frågan😉). 

Lycka till med nymferna! 😃

Mvh/Chinesecrestedlover

Upp till toppen
Annons: