Annons:
Etikettburar-och-tillbehör
Läst 1066 ggr
Tarotstollan
11/14/18, 8:21 AM

Gamla fågelburar...

Eftersom jag haft fåglar i över 40 år, så är det ju svårt att inte samla på sig burar i alla former. De är ju numera inte lagliga och står uppe på vinden och tar plats, skulle tro att jag har någonstans mellan 10 - 20 stycken och jag vill bli av med dem!
Nu är frågan, vad kan man göra med dessa gamla burar mer än kasta dem?
Har ni några tips?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
tlover
11/14/18, 8:23 AM
#1

Pynt borde endel funka till, jag har också sett endel som gör små odlingar i gamla fågelburar

l'm back

Tarotstollan
11/14/18, 8:34 AM
#2

Bra idé  men har 3 stora burar redan nu i lägenheten, så det finns liksom ingen plats för bara pynt.
Kan kanske odla lite i dem till våren, alltså bottnarna då och ha dem stående på balkongen…🤔
Och då med gallret över kommer ju inte katterna tro att jag satt ut nya och flera kisslådor till dem!👍😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MontEverest
11/14/18, 10:58 AM
#3

fast du kan ju sälja de som transportburar det kan man väl använda de till i alla fall

Tarotstollan
11/14/18, 11:09 AM
#4

Burarna är både väl stora, höga och klumpiga för det. Dessutom, tyvärr är folk mest intresserade av att hitta billiga burar att ha fåglar i.
Har fått flera förfrågningar genom åren om jag inte kan sälja eller ge bort dem för permanent förvaring av fåglar.
Då jag påpekat att de inte är lagliga, har de oftast bara ryckt på axlarna och undrat vem bryr sig?
Så de har fått skaffa sina burar på annat håll och jag kan bara hoppas att de fått sig en tankeställare av mina kommentarer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MontEverest
11/14/18, 11:18 AM
#5

mmm beror ju på storleken på de..och förstår att du inte vill sälja de som permanenta…men jag själv brukar använda en rätt rymlig bur för transport av mina fåglar pga att de är flera och rätt tama så att jag ej behöver fånga in de utan att de självmant går in i buren…

men om du säljer de på nått facebook/fågelforum där det kanske finns mer kunskap kanske de blir transportburar och inget annat….men förstår dig man kan ju aldrig vara 100 procent säker….

MontEverest
11/14/18, 11:20 AM
#6

annars ha en blomma i , eller kanske går att ha någon ljusslinga eller lampa i som dekor, kanske spreja gallret i ngn fin färg…

Annons:
MontEverest
11/14/18, 11:22 AM
#7

eller värme ljus

Maleficum
11/14/18, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har plockat bort dörröppningar och liknande på några av mina gamla burar (för sparande för framtiden vid eget bur bygge eller som reserv till andra burar) och sen slängt en hel del av dem (speciellt där bottenplasten blivit för skör och spruckit).

Annars är väl att odla i och ha gallret som skydd en bra ide :)

Har även använt en botten från en bur som badkar när jag hade duvor och i en annan botten står mitt ena diskställ!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tarotstollan
11/15/18, 1:41 AM
#9

Tack för alla era förslag!👍 Här skall funderas och så får jag se vad det blir av burarna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maleficum
11/15/18, 10:44 AM
#10

Du får visa med bilder sen vad du gjort med dem när du klurat färdig =D Kan ju ge inspiration till andra som har ett helt lager burar i förrådet ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chinesecrestedlover
11/17/18, 9:52 PM
#11

Beroende på storlek på burarna samt gallermellanrum så kan de kanske fungera som mus eller råttburar istället för fågelburar. Har i nuläget fågelburar till mina råttor t.ex.

Tarotstollan
11/17/18, 11:47 PM
#12

Det är ca 1 - 1½ cm mellan gallren så jag tror inte det är något för möss och de är alldeles för små för råttor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: