Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 1395 ggr
Sannwa
5/7/18, 5:10 PM

Omplacering av alexanderparakit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan tyvär inte ta handom min parakit längre och hoppas jag kan hitta ett nytt hem så hon kan få en kompis och större bur. Det är en hona som heter Tiki och blev ett år i april. Hennes föräldrar slutade mata henne när hon var liten så hon är handmatad. Hon fastnade med en tå i en leksak för ett tag sedan så hon har förlorat halva baktån på vänster fot. Såret är läkt och hon kan gå normalt nu. Övrigt ser jag inga tecken på sjukdom, hon har aldrig plockat sig. Hon är en liten livlig krabat som vänjer sig relativt snabbt till nya människor och föremål om hon bara ges tid, förutom dammsugaren. Har man mat med sig bryr hon sig inte om vem det är hon landar på. Hon är handtam och första gången jag tog hem henne gick hon snällt och fint upp på min hand utan kommando eller att hon var rädd. Jag har försökt lära henne lite trix men allt hon kan är att komma (ibland) när jag kallar på henne. Hon gillar inte att bli klappad men pussar och mys med ansiktet är ok. Hon kan vara väldigt högljudd av sig men för det mesta är det som hon sjunger väldigt starkt. Hon härmar gärna ljud och är man envis nog kommer hon säkert kunna prata i framtiden. Jag har en hel del leksaker till henne samt sele och transportbur som man kan få om man vill. Jag bor på gränsen till skåne och blekinge, mer exakt plats ges vid intresse. Ledsen för sned bild.

Hut 2 3 4    ^w^Hjärta

Annons:
MoggeM
5/20/18, 5:40 PM
#1

Är intresserad. Har skickat pm.

Sannwa
5/23/18, 12:35 PM
#2

Papegojan är ej kvar så tråden kan stängas.

Hut 2 3 4    ^w^Hjärta

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: