Annons:
Etikettburar-och-tillbehör
Läst 1219 ggr
MontEverest
2018-04-22 20:58

Rost på fågelbur

Undrar vad man ska göra om det finns rost på galler och botten av buren. Går det att få bort eller måste man slänga en sådan bur. Kan man använda en sån om det bara är några prickar rost på gallret?

Annons:
MontEverest
2018-10-15 09:21
#1

? ingen som gjort nått åt sin rostiga bur?

MontEverest
2018-10-15 09:36
#2

läst att man kan skrubba bort rost med, vinäger, bakpulver,citron…men sen är det bara hammarlack man kan ha ovanpå sen? eller finns det nått annat?

Är inte mkt rost på gallret utan endast väldigt små ställen , så behöver inte lacka hela buren…

Maleficum
2018-10-17 19:31
#3

Jag har en del burar med rost på (har dock inga papegojfåglar just nu som gärna pillar på gallret) och har inte haft några problem med att använda dem som de är.

Men är det bara små fläckar så försök skrubba bort dem som du tänkt. Ingen aning om huruvida det går att använda den lacken eller inte dock.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MontEverest
2018-10-17 19:56
#4

Mmm får prova att få bort det, mest sitter det dock bakom skålar på gallret och vid fästen så fåglarna skulle nog inte kunna komma åt ställena i alla fall. Får se sen om jag använder den eller inte. Men får testa. Tänker ev ha den provisoriskt tills jag köper en bur jag är helt nöjd med….

MontEverest
2018-10-17 19:56
#5

Mmm får prova att få bort det, mest sitter det dock bakom skålar på gallret och vid fästen så fåglarna skulle nog inte kunna komma åt ställena i alla fall. Får se sen om jag använder den eller inte. Men får testa. Tänker ev ha den provisoriskt tills jag köper en bur jag är helt nöjd med….

Upp till toppen
Annons: