Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 930 ggr
MontEverest
4/12/18, 12:15 PM

välja fågel

Hej

Funderar på att i framtiden ha någon annan sorts fågel än de undulater jag har för tillfället. Har tidigare haft duvor (skrattduva) och diamantduva, rosellor. Det jag är mest intresserad av just nu är papegojor. Dröm fåglarna vore jako , berglori, ngn stare, kongo. Men har insett att dessa är lite svårare att hålla av olika skäl. Bor i lägenhet så måste anpassa ljudvolymen efter det. 

De jag tittar lite mer efter är istället rödbukad papegoja, kakariki, bourkes, pionus. Eftersom de verkar vara mer för lägenhet ev. 

Jag vill helst ha en fågel som tycker om att leka och inte bara sitter still på en pinne. Gärna som man kan träna att ha sele o komma ut. En som gärna vill gosa. Gärna en tuffare sort som ej är för räddhågade o känsliga som jag hört att jako kan vara. Gärna inte prata hela tiden som undulater gör, fast tycker ändå om undulater väldigt mycket. Undulater har dock mest positiva sidor ändå för mig. Men de känns så himla små. Hur många man kan ha tillsammans av de ovan ?

Vilken av ovan är den som passar bäst in? Ni får gärna berätta här om hur dessa sorter är i temperamentet och om de är ngt speciellt som utmärker de. Har läst mkt om de men lättare att få en uppfattning av folk som har erfarenhet.

Kommer ni på någon annan sort som passar så skriv gärna det.

mvh

Annons:
Upp till toppen
Annons: