Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 1260 ggr
Tweedie2005
3/17/18, 11:00 AM

Camilla 27 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är tredje ägaren. Han bodde på äldreboende i 11 år, första ägaren dement kvinna trodde det var en hane därav namnet. 10 år gammal stod han utan ägare, han fick bo kvar ett år till sedan omplacerades han. De nya ägarna brydde sig inte, åkte bort en vecka utan djurvakt två somrar, juldagen 2004 dök jag upp. Körde dit min vän som även är bror till Camillas dåvarande ägare. Frågade efter Camilla, de sa han är i klädkammaren. Frågade hur länge buren stått där, två veckor sa de till mig. Samma kväll bytte Camilla ägare igen. Resultat ser ni på fotot. Han börjar bli lite tunnhårig med åldern. Han har sällskap av två undulater, de kommer ganska bra överens.

Annons:
Tweedie2005
3/17/18, 11:03 AM
#1
Tweedie2005
3/17/18, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Glömde skriva att han är ringmärkt med 91, jag vet hans historia då jag känner kvinnan som jobbade på äldreboendet året Camilla kom dit. Hans första ägare dog efter tio år, andra ägaren hade honom i två år, ett år var han utan ägare.

Maria
3/17/18, 12:16 PM
#3

Åh så fin han är.❤️

Jag kan inget om fåglar så jag undrar vad det är för "sort"?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tweedie2005
3/17/18, 2:32 PM
#4

Det är en gammal nymfparakit, väldigt social.

Maria
3/17/18, 2:35 PM
#5

Ah . Så mysig han ser ut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Grodan
3/24/18, 4:52 PM
#6

Ballt. Visste inte att de kunde bli så gamla! 😍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: