Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 1851 ggr
Maccas100
2016-09-08 19:32

Kanariefåglar ihop med andra fink-arter?

Hej! 

Jag har tänkt skaffa en voljär till mina 2 kanariefåglar, och skulle vilja skaffa några fler fåglar till voljären så småningom. 

Vilka fink-arter passar med kanariefåglar? 
Egna erfarenheter? Finns det någon art som är lite extra trevlig/rolig att titta på? 
🙂

Annons:
jenniferisis
2016-09-09 08:10
#1

Jag har inga egna erfarenheter om det. Men jag vet att djuraffären i krylbo har sina Kanariefåglar tillsammans med zebrafinkar

Maleficum
2016-09-09 10:13
#2

Lite beror ju på utrymmet, ju större utrymme desto lättare kan det ju vara att ha olika arter. Men många avråder från att ha kanariefåglar tillsammans med zebrafinkar eftersom zebrafinkarna är mer energiska och hanarna kan vara rätt aggressiva.

Jag har själv haft kanariefåglar med undulat (dock finns risk för att undulaterna skadar kanariefåglarna om det är för trångt eller dem blir stressade, fick avliva min ena kanarie efter att undulaterna skadat fötterna på den). Har även haft dem med kinesiska dvärg vaktlar utan problem.

Kikat lite på nätet och där finns tips att ha med Gouldsamadiner (icke häckande för de kan bli revirhävdande vid häckning), måsfinkar. Helt enkelt lugna finkar i ungefär samma storlek som kanariesarna.

Sen måste man ju tänka på dieter och sånt (många finkar äter fetare mer energirik diet som kan göra kanarierna feta).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: