Annons:
Etikettfoder-för-alla-fågelgrupper
Läst 1611 ggr
OlleA
2016-01-28 16:58

Hirskolvar bortskänkes i Bohuslän

För ett tag sedan beställde jag ett lager vildfågelfoder hos en firma där jag är stamkund. Som bonus fick jag då en stor låda hirskolvar. Sådana ska även kunna användas som foder till vilda fåglar, men hos mig har de än så länge inte blivit någon succé. Kanske går det bättre framåt mars då det brukar dyka upp stora flockar av grönsiskor (en nära släkting till kanariefågeln) men hur som helst kommer jag knappast att behöva alla kolvarna. Jag vill helst inte skicka dem, men vill någon ha så finns de att hämta mellan Stenungsund och Ljungskile i södra Bohuslän. Vill ni ge en peng för dem går det bra, men det är inte nödvändigt. PM:a gärna om ni är intresserade!

Olle

Annons:
VildaVittra
2016-01-28 17:07
#1

Har du en trädgård kan du faktiskt plantera hirskolvsfröna, vet flera som lyckats få fram kolvar, de blir ju mat "naturligt" till de vilda fåglarna sedan. Men till det så går det ju inte åt en hel låda, skulle gärna tagit emot om du bodde närmare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OlleA
2016-01-28 20:11
#2

Visst skulle jag kunna plantera lite, men det är nog ca 15-20 kilo jag har fått. Så mycket kommer inte att gå åt.

Olle

OlleA
2016-01-30 14:45
#3

Förr eller senare kan jag nog ta med en stor påse med kolvar (om än kanske inte hela lådan) till Stenungsund, Uddevalla eller Göteborg om någon där är intresserad.

Olle

OlleA
2016-02-20 08:42
#4

*putt* 🙂

Upp till toppen
Annons: