Annons:
Etikettövriga-fågelarter
Läst 2807 ggr
Hildgrim
12/5/15, 12:38 AM

Äntligen fåglar

När jag var 14 år blev jag kär i nymfkakaduor och bestämde mig att jag ville ha fåglar. Nu har det gått 16 år och jag är fortfarande fågellös. Platsbrist, sambo som inte gillat fåglar och sånt.

Men nu håller jag på att bygga en voljär och i övermorgon hämtar jag hem två majnastarar. Jag är så lycklig. :) 

Annons:
Tarotstollan
12/5/15, 1:22 AM
#1

Vad kul! Grattis! Då får du ösa bilder över oss här inne!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maleficum
12/5/15, 11:12 AM
#2

Vad roligt! Håller med föregående talare! Många bilder vill vi ha =D Vad skoj med starar! Har varit en av mina drömfåglar länge så du får uppdatera om hur det är att hålla dem =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hildgrim
12/6/15, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dom är ganska svår att fota. Får ge mig ett nytt försök senare.

Hildgrim
12/6/15, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hildgrim
12/6/15, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har en del kvar med buren, ska lägga till inredning på botten och dubbla belysning. Samt fixa egna armaturer med reflektorer för att maximera ljuset nedåt.

kiwo
12/6/15, 10:34 PM
#6

Har du väntat i 16 år på att skaffa fåglar vilket tålamod samt intresse! Själv kunde jag vänta i ett år sedan var det kört… Man får gratulera till en av de finastes voljärer jag sett! Höjden gör det väldigt efektfullt! Själv ska jag beställa aluminimprofuler i veckan, kan tyvärr inte ha trä eftersom jag har kroknäbbar. Väldigt fin färg du valde! Stilrent och inte för plottrigt… Jadu, den blir svår slagen! Berätta gärna hur de verkar vara i sättet då jag nån gång i framtiden också vill skaffa starar! Mer Bilder vore trevligt!

Med vänlig hälsning Kiwo med fåglar.

Annons:
Maleficum
12/6/15, 10:48 PM
#7

Grattis! Ser riktigt fina ut! Hoppas allt går bra med dem!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hildgrim
12/7/15, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack så mycket, vad glad jag blir. :) Buren är tyvärr ganska skev och med rätt stora glipor på vissa ställen, men jag är ändå nöjd med helhetskänslan. Det är min första voljär som jag dessutom gjort helt själv och under tidspress. Jag flyttade nämligen för två veckor sedan och detta fågelprojektet skulle jag egentligen ta utföra i lugn och ro under våren.

Men sen hörde en familj av sig och skulle omplacera deras fågel. Hon hade sett på FB att jag varit intresserad av den länge. Och på något magiskt sätt så lyckades jag hitta en till omplacering när jag började leta efter en kompis.

Med tanke på hur svåra dom är att få tag på så var jag bara tvungen att slå till och påbörja ett panikbygge. XD Det har varit två tuffa veckor, speciellt med tanke på att jag precis flyttat innan med allt vad det innebär.

Men jag är väldigt nöjd med dem. ;) Mina absoluta favoritfåglar är egentligen kråkfåglar (framförallt Corcus-släktet) men dessa stararna känns verkligen så nära man kan komma både till utseende och sättet om man bor i lägenhet. 

Hildgrim
12/7/15, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

<3

Tarotstollan
12/7/15, 11:19 PM
#10

Ser jättefina ut, vad är det för kön på dem och hur ser man skillnad på dem?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Hildgrim
12/8/15, 9:06 PM
#11

#10 Man ser ingen direkt skillnad mellan könen. Detta är en hane och en hona, obesläktade. :D

Hildgrim
12/9/15, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Lyckades ta lite bättre foton idag och har fått ordning på belysningen. Nu är det mycket ljusare.

Hildgrim
12/9/15, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

.

Annons:
Hildgrim
12/9/15, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

.

Hildgrim
12/9/15, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

.

Hildgrim
12/9/15, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

.

Hildgrim
12/9/15, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

.

Maleficum
12/10/15, 1:03 AM
#18

Vad vackra dem är! Och vad fint de börjar få det! Hoppas dem ska trivas bra hos dig.

Ibland känns det som att vissa saker har en mening och man har tur att allt bara klaffar =) Var som med mina nya fåglar, en ovanlig ras av kanariefåglar som knappt finns i Sverige. Mina föräldrar skulle ned till landet för att fixa saker så skicka med dem en transportbur i fall att (höll på att kika runt efter dem) och någon dag innan de ska åka hem dyker en annons upp på ett par i precis den färg jag alltid velat ha i en stad som mina föräldrar kunde åka förbi på vägen hem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridafj
12/17/15, 11:03 AM
#19

Vad roligt! De är verkligen extremt fina, jag älskar starar! Ska bli roligt att följa dem! :)

-Cissi-
12/19/15, 9:06 PM
#20

Otroligt vackra fåglar! :D

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Hildgrim
12/23/15, 11:43 PM
#21

Folke.

Tarotstollan
12/23/15, 11:51 PM
#22

😃 Snart skriver han egna inlägg här inne!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mitchan
12/24/15, 12:39 AM
#23

#21 Åååh! Vad fin 😃 Har själv alltid vart mycket mer för papegojfåglar, men det är ju nästan så jag också blir sugen på starar nu när jag ser dina, haha. Om inte annat måste det ju vara mycket trevligare med raknäbbar vid tangentbordet… En halv sekund för halsbandsparakit Nicko vid laptopen så ser det ut såhär sen…  

JohannaN
12/25/15, 4:06 PM
#24

herre gud  Mitchan så datorn ser ut😂😃

 Hildgrim vilken ljuvlig fågel alltså🤗

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Lilly ringnecked
12/27/15, 3:25 AM
#25

Hur byggde du buren själv, kan du vara snäll och vägleda lite. Vi har 3 Halsbandsparakiter och bur / voljär vi köpte innan de flytta in var från en som hade amazon i den. Kompisarna på papegojforum upplyste mig att buren är inte lagligt direkt den ska vara beredare. Nu letar jag efter en sådan men de är svindyra.

Upp till toppen
Annons: