Annons:
Etikettpapegojor
Läst 1348 ggr
Sanozuke
2014-11-05 22:57

vd gör jag fel???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej har en blåpannad amason som verkar utråkad och har försökt med allt, men han tycker inte om leksaker eller nått alls som man kan gömma mat eller godis i (frukt bär och nötter) han går inte heller o söker efter nått även om jag placerar det runt buren. Han får vara ute varje dag men sitter bar på buren och oftast lutar sig neråt medan han halft flaxar och skriker. Försöker träna med han varje dag när han är hungrig med träna vill han inte vilket gör det svårt att få han handtam men kan vara nära han utan problem vilket blir jobbigt då jag inte kan ta med han överallt. Han är inte vingklippt och har en stor bur. Så frågan är väl vad gör jag fel och vad kan jag göra då allt han vill göra nu är skrika.

Annons:
kulanturbo
2014-11-08 00:17
#1

Köp en amason kompis till honom. Han saknar säkert en att snacka goja med 😊

Leif Smitterberg
2014-12-30 01:35
#2

Hur länge har du haft den? Amazoner tar väldigt lång tid på sig att vänja sig när dom kommer till ny miljö. Artfrände är också viktigt som kulanturbo sa. fodra med pellets och mycket grönsaker. Amazonerna kräver också mycket ljus och Uv ljus. Vad har du för mått på buren?

Lite små tips, hoppas något av det hjälper

Leif Smitterberg
2014-12-31 11:04
#3

Nu hoppas jag att du inte tar illa upp. Men buren som han sitter på borde "öppnas upp" mer , sätta nät på gavlarna och taket t.ex. Lite svårt att se men har han belysning i buren? Dom behöver 12 timmars dagsljus i samma styrka som är utomhus en sommardag. Bara en reflektion för att försöka hjälpa.

Upp till toppen
Annons: