Annons:
Etikettbeteende-och-lek
Läst 1631 ggr
Davidzetterlund
9/27/14, 10:50 AM

Matar varandra

Min ena kakariki har börjat mata den andra lite då och då. Har läst att hanar brukar mata honorna när det börjar närma sig häckning. Men jag har 2 honor sägs det. Den ena ca 5-6mån den andra ca 1år. Eller kan det vara så att dena honan är en hane? Utan att dom på zoot visate det. Eller matar honor varandra också? Då borde ju dom mata varandra, nu är det bara den äldre som matar den yngre

Annons:
[Yllhilda]
9/27/14, 5:41 PM
#1

Dem som sålde våra duvor hade inte en susning om djuren dem sålde. Fick googla på egen hand och sen upplysa dem på djuraffären om det egentliga faktumet.

Man kan med vana lära sig se skillnaderna. Men som relativ nybörjare rekommenderar jag DNA-test för att förenkla saker. 🙂

Curry1
9/28/14, 2:05 PM
#2

Hej David!Du kan se på dina fåglar om de har lika stora näbbar.Tittade på en bild på din gröngula kakariki & den verkar har stor näbb & liknar min hane.är lättast & se om man ser bägge samtidigt :)

Davidzetterlund
9/28/14, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den gröngula har lite större näbb, kan mycket bäl vara en hane. Den helgröna har lagt ett ägg förut så där är det ingen tvekan. Dock så var det den gröna som matade den gröngula. Hur ofta matar honor hanar? För att lära dom hur dom ska göra? Bild på den gröna

Curry1
9/28/14, 9:01 PM
#4

Är hanen hos mig som matar honan men tycker din gröngula ser ut som en han.Får hoppas att någon mer hör av sig :)

Upp till toppen
Annons: