Annons:
Etikettbeteende-och-lek
Läst 1106 ggr
Emel
2014-07-09 04:48

Är det kul med Undulater?

Hallå!

Ska f.o.m imorgon ta hand om en liten Undulat som hittades för nån vecka sedan av en bekant. Ingen verkar sakna "den" så antingen hittar jag nytt hem eller så får den bo kvar här. 

Hur roliga är Undulater som husdjur? Hur pass tama kan de bli om man lägger ner tid, energi och lite kärlek? Oväsen, låter de högt/mycket? Kan man ha dem utomhus på sommaren, behöver de extra "varm" holk?

Lilla Undulat verkar deppig och ensam, mådde nästan lite dåligt av att se den umgås med sin egen spegelbild :( Vet att de ska hållas fler än en så ska jag skaffa en kompis, när isåfall? Så snart jag kan eller?

Fåglar är nytt för mig, känns spännande men ingen aning om Undulat är mitt husdjur of choise (än) :P

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Annons:
VildaVittra
2014-07-09 05:07
#1

I och med att du skriver att det är nytt för dig, så vill jag bara inflika med rådet om att slänga dina teflonstekpannor/kastruller, då de avger en gas som är giftig för fåglarna. 

själv skulle jag skaffa en kompis ganska så omgående, men jag pysslar med hönsfåglar, så utgår ifrån dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Emel
2014-07-09 05:25
#2

Tack för den infon, kikat i köket och hade inga i teflon =) 

Har lite erfarenhet av hönsfåglar och en ensam höna är verkligen ingen lycklig fågel. Om jag nu skaffar en kompis, säg på torsdag då jag haft "den" ensam i 1 dygn, kan det bli svårare att hitta hem nytt hem åt båda(tillsammans)? Iofs lite tryggt att lämna ifrån sig ett par så det nya hemmet inte får för sig att köra ensamfågel….
Undulater verkar spännande och jag tror jag är villig att ge dem en chans, finns dock risk att det inte alls klickar s.a.s

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

TeeWeed
2014-07-15 18:10
#3

En undulat blir så kul som du själv gör den till :) De är smarta och kan även lära sig några ord, samt vissla fint och även inte så fint, hehe. De kan lära sig enkla trix och bli otroligt hängivna. Jag rekommenderar att du tar ut spegeln om  den verkar vara besatt av den. Och att köpa en partner till den kan vara smart, dock är det inte ett måste om du har tid och kapacitet till att ersätta partnern.. men går du i skolan/jobbar eller är borta några timmar om dagen så tycker jag absolut att du skaffar en till :) Du hittar nog massa nyttig info härinne och folk som kan svara dig bättre än vad jag gjort! Jag är ingen undulatexpert, jag har bara en tendens att suga till mig allt jag hör/läser om alla möjliga djur, hehe. Lycka till med fågeln/fåglarna!

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Upp till toppen
Annons: