Annons:
Etikettfinkar
Läst 3228 ggr
farido13
2/16/14, 12:11 PM

zebrafinkungar

hej idag och igår så kläcktes 2 zebrafink ungar. Jätte söta. Dessa är min systers fåglar.

Annons:
Zebrafink
2/18/14, 8:27 PM
#1

Jag har också zebrafink ungar:)

zebrafink2014
2/19/14, 12:22 AM
#2

Zebrafink ungar är såååå söta=)…

farido13
2/19/14, 5:33 AM
#3

japp, men här är det lite konstigt. När zebrafinkar lagt alla sina ägg och dom kläcks så lägger dom inte nya då det är ungar, men min systers fåglar har lagt ett egg så det kommer hända att den är minst av alla då den kläcks.

zebrafink2014
2/19/14, 3:38 PM
#4

Inte bra att dom lägger ägg igen. det kan döda honan till slut :-(..  Ta bort det nya ägget i så fall. 

Förstår inte varför det är så att flera zebrafinkar lägger nya ägg igen och igen… :-(

Någon som vet vad det kan bero på? mvh

farido13
2/19/14, 7:44 PM
#5

ok

farido13
3/6/14, 9:13 PM
#6

Hej honan hade förut lagt ägg hela tiden och vi tog bara bort vitaminerna och hon slutade så det blev bara 4 ägg hon la. Vi tänkte ta bort hon men ungarna var urvägen så det gick ej. Nu så kläcktes 2 av dom och den tredje kläcks imorgon men den fjärde var ej obefruktad. Nu undrar ni hur vi fick veta det, jo, det var så att vi hade ett större bo till dom som vi gjorde och vi tog upp alla ungar och äggen och flyttade dom dit. Det var lite jobbigt för att dom äldre ungarna var busiga så dom gick runt hela tiden, nyfikna ungar ;) och dom två nykläckta ungarna var rätt små så det var svårt att ta upp dom men fick till slut upp dom. Vi hade plast handskar, och sen la vi dom i buren igen och då blev föräldrarna lite rädda att vara inärheten men sen så gick dom i boet och satt där med ungarna men dom sover inte nu med ungarna eftersom ungarna har fjädrar men är ej redo att flyga än. Men än så länge värmer dom upp dom nykläckta ungarna. Hoppas att ni orkade läsa allt. Nu kanske händer det att många av er blir sura på, mig. Men jag gjorde det för att föräldrarna märkte knappast dom små men nu så kan dom märka dom små.

Annons:
zebrafink2014
3/6/14, 9:33 PM
#7

Ingen fara så länge ungarna inte blev skadade eller liknande, bra gjort!=)

farido13
3/6/14, 11:25 PM
#8

ok, men ungarna var nyfikna och gick runt men en av dom kunde inte gå bra, samma med dom andra men en av dom vagade lite för att han hade ej bra balans

zebrafink2014
3/7/14, 10:36 AM
#9

ok, zebrafink ungar är jätte söta speciellt när dom börjar komma ut ur boet =)

Gwydion
3/7/14, 12:12 PM
#10

Jag kommer ihåg mina Zebrafinkar och deras ungar. 

När ungarna var så stora så att dom var ute, så tränade dem på att flyga och sjunga. Sedan när det blev kväll eller när dem tyckte att det var kväll. Så gick alla ungarna in i boet och gick o la sig ;)

Dem var jättesöt med deras beteende.

Lycka till!

zebrafink2014
3/7/14, 2:19 PM
#11

Det enda tråkiga med en del av Zebrafinkarna har varit att dom inte har slutat att lägga ägg, dom måste inte häcka mer än 2 ggr per år tror jag? 

Awwww… dom är super söta och runda när dom är små… Och ser så mjuka ut ;-)

farido13
3/7/14, 3:20 PM
#12

Ja, och dom stora var runt omkring dom små fast man såg ej dom sen plötsligt stack 2 små huvud upp, super sött och gulligt

zebrafink2014
3/7/14, 3:57 PM
#13

Underbara önskar dom kunde vara så länge :-)

Annons:
zebrafink2014
3/7/14, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Som ungen på bilden som Zebrafinkarna fick i november 2013..

zebrafink2014
3/7/14, 4:01 PM
#15

Han var hela tiden rund och stor ;-)… Blev en fin hane som jag fick ge bort eftersom mamman jagade honom :-(..

farido13
3/7/14, 4:45 PM
#16

Så var det för mig då jag sålde min zebrafink familj. Föräldrarna jagade ungarna då dom kunde äta själv och att vi inte hade en extra bur och det andra var att mina vuxna alltså föräldrarna gick ej ihop med min systers zebrafinkar. Men det var bara min hanarna som bråkade med varandra, honorna var systrar så dom brydde sig inte om nåt av bråket

zebrafink2014
3/7/14, 4:53 PM
#17

Beklagar att dina Zebrafinkar jagade ungarna, och jag hade extra bur satte ungen där men tyckte synd om honom och ville inte att han ska vara ensam. Mamman var jätte elak, det flög fjädrar över allt och ungen gjorde ljud :-(…. Då fick jag nog och tog ungen till en annan bur, tråkigt att det inte funkade :-(… Pappan var snäll mot ungen, men inte mamman tyvärr :-(…

farido13
3/7/14, 5:36 PM
#18

Synd att det hände så

zebrafink2014
3/7/14, 10:27 PM
#19

ja mkt synd

Upp till toppen
Annons: