Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2249 ggr
[Emma--]
2014-02-07 20:14

Sov gott Allan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick min ena skrattduva Allan somna in efter att ha varit sjuk till och från. 

Det är trist att han är borta och det tycker nog hans partner Torborg också. Har två till så hon är inte helt ensam i alla fall. 

Sov gott fina Allan. Nu sitter du säkert och njuter av solen någonstans och kan peta ut det där allra godaste ur maten och det är helt okej. Och finns säkert massa hackade morötter och annat mumsigt att äta.

Annons:
Fridafj
2014-02-07 20:29
#1

Beklagar sorgen! 🌺 Lilla Allan, vilken fin färg han hade! :) Vet du ungefär hur gammal han blev?

[Emma--]
2014-02-07 20:41
#2

Tack. Jo han var väldigt fin. 🙂
Vet tyvärr inte alls hur gammal han blev. Om jag minns rätt så sa förra ägaren att dom haft minst 2 hem till (och det är bara vad som hon känner till så det kan vara fler hem också). Och hon hade dom 2-3 år om jag minns rätt så dom är nog ändå rätt gamla misstänker jag.

Det är himla synd att han blev sjuk till och från. Och när medicin inte ville hjälpa sista omgången. För han var ändå i fin form i övrigt, veterinären sa också att han hade bra muskulatur. Men i slutet satt Allan mest bara still och såg ut att ha ont så då fick jag ta beslutet att det var dags.

Fridafj
2014-02-07 20:53
#3

Okej, ja det är ju inte lätt att veta när man får dem från någon annan, har själv ingen aning om hur gammal min senaste duva var. Undrade bara eftersom jag har läst så väääldigt varierande åldrar på just skrattduvor i allmänhet, jag får väl ta och skaffa mig en egen uppfattning sedan när jag själv blir fast och har dem för resten av mitt liv för det vet jag att jag kommer att bli ;)

Ja, det är så synd när ingenting hjälper, roligt att veten sade att han såg okej ut i muskulaturen för det betydde väl att han mådde bra fram tills att han inte gjorde det, så att säga. :)

[Emma--]
2014-02-07 21:29
#4

Haha ja risken är att man fastnar för duvor tror jag 🙂 

Jo verkligen. Speciellt när jag hade två par duvor här hemma och nu är dom bara 3 kvar. Jag hoppas verkligen inte Torborg kommer bli utanför.

[CruellaDeVil]
2014-02-08 13:33
#5

❤️ Allan

zebrafink2014
2014-02-08 14:38
#6

Beklagar sorgen❤️

Annons:
kulanturbo
2014-02-08 17:31
#7

Beklagar sorgen💖

Upp till toppen
Annons: