Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 3703 ggr
Spock
2012-12-17 12:24

Skrattduvor och Diamantduvor (par) omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste tyvärr omplacera mina fina duvor som jag bara haft ca 4 månader. Min son har visat sig vara allergisk vilket känns otroligt sorgligt när jag äntligen hittat det perfekta husdjuret. Det är ett par Skrattduvor vit hona och natur hane. Relativt tama. Diamantduvorna är lite blygare men blir modigare för varje vecka.  Jag har en bur som godkänns av jordbruksverket, men de är ute i stort sett hela dagarna, så jag har inte brytt mig om att skaffa voljär. Kändes onödigt när de ändå är ute hela tiden. De sitter gärna på sina grenar uppepå buren, och flyger hem (in i buren) när det är kväll. Alla fyra funkar perfekt tillsammans och följer efter och ropar på varandra. De är jättesöta att se på.

Jag hade väl tänkt mig 1000 kr för alltihop, inkl buren. Men pris kan diskuteras om de hamnar hos en bra duv vän. :-)

Vi bor i Haninge.

Pm,a mig vid intresse.

Annons:
Spock
2012-12-17 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild på gänget Cool

MimmiH
2012-12-18 10:03
#2

Vad fina. Lycka till att finna ett bra hem till dem.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

MontEverest
2012-12-18 17:23
#3

Hur stor är buren, mått? gallermellanrum mått?

[Stripez]
2012-12-19 16:41
#4

Önskar att jag bott närmare… Oskyldig

MimmiH
2012-12-19 16:43
#5

#4 Transport brukar ofta gå att lösa :) Annonsera på djurtransport iFokus.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

[Stripez]
2012-12-19 16:55
#6

#5 Tack för tipset! Glad Men har dessvärre bestämt mig för att vänta med duvorna tills jag flyttat hemifrån, trots att det innebär en fruktansvärd väntan haha! Jag måste ständigt påminna mig själv om att det är för fåglarnas skull som jag väntar med skaffandet… Oskyldig

Mvh Emma

Annons:
Upp till toppen
Annons: