Annons:
Etikettpapegojor
Läst 3082 ggr
Jensen1971
2012-12-13 20:22

Nät till en Ecuador Amazon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er !

Ska bygga en voljär till en Ecuador Amazon, nu är frågan vad jag ska använda för nät och vart man kan köpa det i närheten av Göteborg ? Tänkte bygga i 2tum4 och 240 cm hög och sen 150 cm bred och 150 cm djup och det borde räcka att han ska kunna lufta vingarna för den jag buren jag fick med…. ( för det va så faktiskt att jag fick bur och fågel om jag kom och hämtade så jag åkte 70 mil för att få hem honom :) är en sådan sexkantif bur som man kan köpa på blocket och den är knappast till större fåglar enligt mig !

Annons:
MimmiH
2012-12-13 22:40
#1

Hej, vad bra att du ska bygga en större bur :) Jag har mejlat en uppfödare med frågan om lämpligt nät.

Vad gäller minsta tillåtna burstorlek enligt L80 så kan du se vad den är för fåglar av olika längd. Tabell finns längre ned på sidan:

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/andrasallskapsdjur/burfaglar

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Jensen1971
2012-12-13 22:48
#2

Okej, tack…. jo jag kollade måtten där men tänkte bygga en STOR voljär när jag endå håller på :)

kallepudas
2012-12-13 23:37
#3

#2 Det gör du rätt i som bygger själv….din goja kommer bli nöjd kan jag lovaGlad

MimmiH
2012-12-14 12:20
#4

Det går ju bra att bygga en egen voljär, där minimåtten för en Ecuador-amason (Amazona autumnalis lilacina), de är 34 cm,  visserligen skall vara bredd 1,2 meter höjd 0,8 meter och djup 0,7 meter, men jag rekommenderar större utrymme.  Det går bra att göra stommen i trä, MEN tänk på att sätta nätet på insidan  (mot fågeln) av virket för att minimera gnagning på det. Maskorna på nätet kan vara fyrkantsnät 25,4 x 25,4 cm med 2,05 mm tråd. Finns på rullar med 1,02 meters bredd och kan nog beställas via zooaffärer i Göteborg (finns hos deras grossist på 25 meters rullar). Tänk på att ha en bra och lättskött botten.                                         Bästa hälsningar Jan

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Upp till toppen
Annons: