Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2041 ggr
petronella69
2012-11-21 09:36

Ringmärka

Är det någon som vet var det finna att köpa ringar till sina papegojjor, jag skulle behöva ringmärka mina ungar så jag inte blandar ihop dem sen, men sen läste jag någonstans att om de ska ringmärkas så görs det tidigt, men jag har letat och letat men det verkar svårt att hitta ringar :/

Annons:
MimmiH
2012-11-21 10:03
#1

Har du kollat med Svensk fågelhobby?

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

[CruellaDeVil]
2012-11-21 11:19
#2

<slutna ringar om man trär på foten måste man sätta på tidigt.Villl man bara kunna skiljapå ungarna kan man köpa öppna ringar som går att sätta på när som helst. Är du medlem i någon förening knuten till Svensk Fågelhobby (rekommenderas varmt) kan du beställa ringar via dem. Annars finns ringar att beställa via nätet. Vet dock inte om någon speciell svensk sida som säljer ringar men har sett på engelska jag susat förbi.

petronella69
2012-11-21 13:35
#3

Jo jag har förstått det att de ska ringmärkas tidigt, så denna kullen får jag ringmärka bara för att ha koll så att jag inte blandar ihop den ;) jag är inte med i någon förening än men kommer troligtvis att gå med i en här i skåne vill bara ha koll på hur medlemsskapet löper, jag vill ju inte gå och betala medlemsavgift nu och så får jag kanske betala ny i januari ;)

Upp till toppen
Annons: