Annons:
Etikettfinkar
Läst 6654 ggr
Memris
2012-08-02 13:44

Levande växter

Vilka levande växter kan man ha i en Zebrafinkbur?

Annons:
Minoth
2012-08-02 16:07
#1

Plastväxter i all sin ära :D Då behöver du inte fundera över om det är giftigt eller ej. 

Då kan du ha massor med hängande murgrönor i plast och ormbunkar och vad som helst. Annars är ju sånt giftigt om de är riktigt växter. 

Gräs kan du ju plantera utifrån om du vill, blåbärsris.
Köpta växter som typ dracenor är inte farliga. Palmer går också bra.
Men akta dig för det finns massor av giftigt!

Tycker gott du kan ha massor av plastväxter, finns såna som ser ut precis som riktiga. Sen ta in grenar med blad utifrån som dom kan gnaga och pilla på :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Memris
2012-08-02 17:53
#2

Jag har lite plastväxter oxå :)
Men vill ha några riktiga med, har fått tips om ampellilja, fikusträd och kattgräs.
Utegrenar är givet, det är absolut bäst för deras fossingar o näbbar :D

Minoth
2012-08-02 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 absolut inte fikus. Det är giftigt för fåglar och människor. alla fikus sorter är giftiga. Ampelilja funkar jättebra. 
Kattgräs är alltså havre som man lagt i jord. Det kan du fixa själv :)

Jag brukar ta krukor med vatten och ställa i voljären och klippa ner stora sly träd och ställa in hela :) De är fint och dekorativt! 

Annars har jag tagit plastbehållare (för mat) och borrat hål i och satt fast med buntband. Där har jag planterat växter utifrån, Gräs, blåbärsris, hassel, rönn mm

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2012-08-02 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ännu mer planteringar

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Memris
2012-08-02 18:45
#5

FörvånadMen gud! TACK för att du sa det, vafasiken var det för illasinnad människa som låtsas ha kunskap som tipsade om det…fy!

Det är nåt liknande jag tänkt göra, fast använda mig av IKEAs bestickkorgar i plast som man kan hänga upp (jag har vågrätta galler), tycker det ser jättefint ut hos dig :)

Minoth
2012-08-02 19:04
#6

#5 ja gud dom korgarna från ikea är jättesmarta! älskar dom

Men dom har fyra små hål i botten så de är lite jobbigt när man vattnar :P Men man kan tejpa för dom med silvertejp

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Upp till toppen
Annons: