Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 2082 ggr
Wilma-guldis
7/22/12, 6:42 PM

Nymfparakit bortskänkes

Hej!

Jag har dåliga nyheter gällande en nymfparakit. Har några som är bekanta till familjen som har en fågel hane som ska skänkas bort. Han har inte blivit bra behandlad och har en alldeles för liten bur. Maten han äter är bara solrosfrön och när jag fick syn på den lilla sötnosen så bestämde jag mig att fågeln får absolut inte vara hemma hos dem mera. En sådan underbar fågel ska ha någon som älskar honom och tar hand om han. Han hade en kompis som flög iväg. Hade jag själv kunnat ta hem honom skulle jag utan tvekan men jag bor i finland och har en katt som inte skulle fungera med fågeln. Familjen som har hand om honom nu har inte mycket mer att säga om mitt beslut. Dem tar inte han om honom och har inget mer att säga om saken om att jag ska placera om honom. Dem är inte så förtjusta i honom och det gör mig ont i hjärtat. En sådan intelligent fågel måste få vara med en familj som älskar och tar hand om honom.

Jag ger aldrig honom till första bästa person utan du måste ha tid med honom och få honom att känna trygghet igen. Du måste ha en bra bur och vara kunnig. Han är ingen present till något barn utan en levande individ som söker något som kan ge honom allt han förtjänar!!
Fågeln är troligen 6 år men har inget namn Rynkar på näsan

Han är grå med gul toffs och supersöta röda kinder. Han som alla underbara nympfparakiter tycker om att man pratar med honom och dansar gärna. Han är väldigt skygg men med tanke på hur han haft det så förstår jag honom. Är man snäll och tålamodig så är han väldigt snäll, jag själv har umgåts med han och han är verkligen gosig när han kommer en nära.

Endast seriösa personer bör höra av sig!! Bor i sthlms trakten men om någon är intresserad av honom och bor utanför som kan hämta honom så går även det väldigt bra! / Maria

Annons:
Rumblebee
7/22/12, 6:50 PM
#1

Trist att det finns folk som inte tar hand om sina djur Rynkar på näsan Hoppas det inte dröjer länge innan han får ett bra hem.

Wilma-guldis
7/22/12, 7:00 PM
#2

Det hoppas jag verkligen! Rynkar på näsan Han är så himla fin.

Sweelin
7/22/12, 11:50 PM
#3

Vad bra att du tog honom därifrån! Kan tyvärr inte hjälpa dig Rynkar på näsan

Lycka till!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

aneseh
1/4/14, 2:10 AM
#4

Hej jag undrade om du har den kvar? Jag skulle gärna vilja titta på den och vilja ha den, min bror älskar fåglar, han var tvungen att sälja sin pga flytt så jag ville överraska honom med denna fina nymfparakiten jag bor i Stockholm om du kunde höra av dig gså tidigt så möjligt vore det jätte bra. Min epost adress aneseh_95@hotmail.com Tack!

Katti
1/5/14, 11:11 PM
#5

Annonsen är 1 ½ år gammal!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: