Annons:
Etikettpapegojor
Läst 3010 ggr
Stuartlittle
2012-06-29 10:15

Morhuvad pappegojja bits

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj!  Min dotter har en morhuvad pappegojja, han älskar ju henne och kelar och gossar med henne, men jag vill ta ut han ur buren för hans skull, då biter han gärna mej och hårt som f..n. finns det något sätt att få slut på detta betenede, han älskar ju att vara med hela tiden men jag vill inte få mina öron avklippta. Mina händer och armar har fått sig ett par ordentliga nyp.

// Tomas

Annons:
MimmiH
2012-06-29 12:05
#1

Jag är ingen expert på morhuvade men hoppas att du får svar av de kunniga. CruellaDeVil har morhuvade. Hon hade först en men skaffade den en artfrände.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

[CruellaDeVil]
2012-06-29 16:39
#2

Jag kan tyvärr inte svara på det, eftersom jag inte har någon erfarenhet av problembeteenden på papegojor. Den nya honan vi har här hemma är väldigt tam men biter mig om hon tycker att jag är för snabb på att sätta in henne i buren t ex. Hon biter dock inte särskilt hårt men det går hål på skinnet då och då. Annars är hon jättesnäll.

Ett av problemen med gojor är väl att de gärna tyr sig till en person och kan vara ganska stökiga med andra. Mango slutar bita om jag blåser lätt på henne precis innan hon ska till att göra det. Jag skulle kunna tänka mig att det hjälper att träna fågeln att hanteras av olika personer men exakt hur man ska göra kan jag nog inte svara på.

Stuartlittle
2012-06-29 17:17
#3

oki tack ändå :)

Mantissa
2012-07-01 20:35
#4

Prova fråga på klickerträning iFokus. Att hon förknippar att hanteras av dig med possitiv förstärkning borde väll hjälpa?

Upp till toppen
Annons: