Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1739 ggr
[Skutta]
6/21/12, 8:05 PM

Transportera (2) nymfkakaduor långt

Hej

Vi ska flytta utomlands (närmare bestämt Hamburg, i nordvästra Tyskland) och nu kommer vi till kruxet med att flytta djuren. Det kommer vara en lång sträcka, men hur långt vet jag inte. Vi kommer behöva åka tåg/buss och flyg/båt (hoppas på tåg och flyg då det går snabbast). Vad ska man tänka på? Går det ens att lösa? Det borde väl det?

Jag känner mig helt vilse. Ska de sitta separat eller tillsammans (hört att de ska sitta separat så de inte bråkar), hur stor bör transportburen vara m.m.?

Ska de åka med oss (via tåg/buss och flyg/båt) eller finns det något alternativ?

Jag kommer inte riktigt på några fler frågor, men ni som har erfarenhet av detta, var snäll och skriv ner allt ni kan här.

Tack på förhand

Ps hade ingen aning om viljen grupp jag skulle välja Skäms

Annons:
kallepudas
6/21/12, 8:40 PM
#1

Har du kollat reglerna för djur över landsgränserna?

Varje land har ju sina regler gällande djur som ska in/ut genom landet.

kallepudas
6/21/12, 8:44 PM
#2

Utförsel av sällskapsdjur förutom hund och katt

Varje land har egna regler för införsel av sällskapsdjur. Kontakta därför veterinärmyndigheten i det land du vill besöka eller landets ambassad för att få veta vad du måste tänka på. Till höger finns länkar till veterinärmyndigheter i EU och EFTA samt länk till en förteckning över utländska ambassader i Sverige. Förteckningen är på engelska.

Detta hittade jag på Jordbruksverket. Hoppas det är till hjälp för dig.

[Skutta]
6/22/12, 8:01 AM
#4

#1-3 Tack :)

Upp till toppen
Annons: