Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2098 ggr
Amalia.wahlström
2012-03-24 21:28

Lycklig ägare och lycklig fågel!

Just nu är både jag och min fina lilla katarinaparakit överlyckliga då han för första gången flög utanför buren utan att ha panik :D Kanske låter lite fjantigt men jag är ändå överlycklig! Det som var extra bra är också att precis när vi behövde lämna rummet så flög han in i buren igen och var jättenöjd :)

När han var ute satt han mest på sitt nya favoritställe…gardinstången och bara putsade sig och kuttrade tillbaka allt vad han orkade medan vi pratade med honom. Jag har aldrig sen jag köpte honom sett honom så lycklig :D

Det var nog bara det jag ville säga :)

//Amalia :)

 

Annons:
Sweelin
2012-03-24 23:29
#1

Vad härligt!

Själv så var mina undulater inte handtama och rädda för mig, men när jag låg i sängen ibland så flög dem ner på golvet och inspekterade rummet "tapp tapp tapp" hördes det :D Blev alltid så glad! Dom brukade även flyga in till bokhyllan och kasta ner saker Förvånad

Så förstår din glädje! Kul Kul Skrattande Men om han får en kompis så komemr han defenitivt bli mer glad och kuttrig av sig Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Amalia.wahlström
2012-03-25 11:40
#2

Ja en liten flickvän är på gång men det är en lång väg för henne att åka så det är svårt att hitta transport men snart ska han få en liten tjej :)

Han är tyvärr inte tam än men igår gjorde han ett jätteframsteg! (enligt mig i alla fall :P)

När han var ute och flög satt jag i soffan och sen helt plötsligt flyger han glatt och sätter sig på ryggstödet några cm ifrån mig och kuttrar :D då blev jag lite hyper för resten av kvällen då han aldrig varit så nära mig och inte varit rädd på något sätt :D

 

Sweelin
2012-03-25 18:58
#3

#2 Visst är det underbart? ^^ Älskar fåglar <3 Saknar mina väldigt mycket Rynkar på näsan

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[CruellaDeVil]
2012-03-25 19:02
#4

Vad roligt att höra! Hoppas att lilla Kiara kan få honom på ännu bättre humör sen!

Jag förstår precis hur det känns då de liksom tar ett steg framåt i utvecklingen. Jag har ju en morhuvad goja som inte är tam och som varit ganska tillbakadragen. Nu händer det liksom mycket mer här än vad det gjorde i början. På de snart 1,5 åren jag haft honom så har det hänt mest under de senaste 4-5 månaderna. Han har blivit som en annan fågel!

När jag åker ner till Stockholm/Nynäshamn/Enköping ska jag hämta upp en morhuvad hona som jag ÄNTLIGEN lyckats hitta! Så kommer inte Kiara ner innan dess så får både din katarinahane och min morhuvade en tjej samtidigt! :)

Amalia.wahlström
2012-03-25 21:17
#5

#4 Vad härligt att höra att det inte bara är jag som blir lite "hyperglad" när framsteg sker :) Om kiara kommer när du åker ner så blir det ju nästan i samma veva som min födelsedag så det blir ju bra även om Kowo säkert hade haft henne tidigare men när man får finimport från uppåt i landet så får man ha tålamod, hihi ;)

 

Upp till toppen
Annons: