Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 7543 ggr
Winta
1/2/12, 1:17 PM

Nymfparakit söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Nu är jag redo att skriva här att en hem sökes för fågeln. Hade svårt att släppa honom för han inte haft det bra innan plus dödsfall plus jag hade svårt och släppa honom när han är så underbar och go. Men man får vara relatisk ;)att han får det bättre hos någon anna.

Jag har katter och sånt som kan bli svårt att ha kvar honom. Fågeln är mellan 10-15 år gammal och haft två fågelkompisar som dött tidigare. Så han är ensam nu, tycker inte om fingrar men armar fungerar bra att dra armen nära honom så kommer han på. Brukar klättra upp på axeln och göra sällskap under tiden jag gör något. Mysig fågel.

Han pratar gärna tillbaka när jag säger något. Han tycker om gurka, grön paprika, hirskolv, äter det mesta.

En liten nackdel är han har en av fyra "klo-ben" som har gått snett åt och det var tidigare så innan jag tog emot honom. Annars syns gå bra för honom att klättra och sånt. Huvudsaken han mår bra.

Ny hemmet ska det vara hos någon seriös med bra erfarenhet om denna fågelarten, där han stannar för alltid, också har fågelkompis.

Vi finns i Örebro. Välkommen och hör av er. :)

Annons:
Winta
1/2/12, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild

Winta
1/2/12, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 2

JohannaN
1/10/12, 10:08 PM
#3

hoppas du hittar ett bra hem till honom:)

// Johanna.

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Winta
1/12/12, 4:37 PM
#4

Tackar Johanna! :) det hoppas jag också.

Winta
1/12/12, 4:40 PM
#5

PS… jag skrev lite fel där på "annonsen". Tror inte kan ändra på texten?

Fågeln är inte min utan att jag tog emot honom tillfälligt pga väns pappa avled och han ägde denna fågeln. Vännen kunde inte ta emot honom. Den tiden jag hade haft honom var han en fin trevlig fågel men förendrar att han ska få en bättre hem i lugnare miljö med en fågelkompis till plus mer uppmärksamhet osv.

Winta
1/27/12, 7:07 PM
#6

Fågeln finns kvar…

Annons:
MimmiH
1/27/12, 7:24 PM
#7

Jag har ändrat rubriken - kan göra det eftersom jag blivit Medarbetare.

Jag ska visa denna annons för en som föder upp nymfer - kanske är hon intresserad eller känner till ett hem.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Winta
1/28/12, 12:22 AM
#8

MimmiH: Ja du kan gärna göra det. Återkom hur det blir..

MimmiH
1/28/12, 9:49 AM
#9

Det verkar inte som att hon är intresserad för jag har inte fått något svar. Har du annonserat på andra forum? zoonen, nymfkakadue-forum?

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Winta
1/29/12, 4:56 PM
#10

MimmiH: Har annonserat inne i nymfparakit-forum. Ser mörkt ut och sen får prova hos Zoon, (om man inte måste va medlem?)

Winta
2/13/12, 11:03 PM
#11

Fåglen finns kvar… det gör ont i mig när han är ensam för varje dag. Gör gott jag kan för honom.

Johan-
2/16/12, 3:04 PM
#12

Synd att det är så långt från skåne annars hade han lätt få bo här

Winta
2/18/12, 11:41 PM
#13

Ja det var synd. Får hoppas det dyker upp någon snart. Tanke på situationen härhemma.

Annons:
MimmiH
2/19/12, 10:47 AM
#14

Men transporter brukar ju kunna lösas. Kolla på djurtransporter i fokus och på forum.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Ninisen90
2/22/12, 8:11 PM
#15

Å va synd letar efter en Nymfparakit, men bor tyvärr i Göteborg, annars hade jag kunnat ta honom !

Upp till toppen
Annons: