Annons:
Etikettpresentationer
Läst 8842 ggr
Starfall
2010-12-29 14:44

Berätta om era fåglar!

Hej!

Vi är nog många här inne som har eller har haft burfåglar.

Berätta gärna om era fåglar Skrattande

Mvh/caroline

Annons:
[marizia]
2010-12-29 18:04
#1

jag har just nu 3 st sööta dunbollar!

1:a Pipen, som kom först till mig, en omplacerings fågel com kom till mig, en jätte gå fågel. han kommer ifrån trollhättan och år 4 år.och bur nu med 2 andra kompisar. när han kom hit så kom han själv han var en ensam fågel.

2:a Franki, är en undulat kille som kom till mig med sin tjej Ella, dom är med omplacering fåglar. dom är 2 år gamla båda två och kommer här ifrån Göteborg i Hisingen. Franki är en go och tam kille som älskar att gosa med mig och öven sin flickvän.

3:e Ella som kom hit med Franki dom är ett par. Ella är en väldigt bestäd fågel hon gör som hon vill. hon är halv tam, vägar komma upp på mattes hand och Franki med sitter där. annars vill hon inte. hon är en bestämd dam och vet vad hon vill. hon hänger på en massa äventyr med Franki och Pipen varje dag.

det var allt om mina fåglar. Skrattande

mhv/MariziaFlört

[marizia]
2010-12-29 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Franki & Ella! <3 Flört

Wassago
2010-12-29 19:01
#3

Undulater e fräna fåglar! Dina var granna!

Själv har jag 1.1 Nymfkakadua, Tösen är en lutino på bara 4 månader å hon heter Pärlan och är en av de envetnaste fåglar jag någonsin mött å det säger inte lite! :) Men hon e ett riktigt charmtroll!! Hon är född i Borås. Pojkvännen heter Tjabo och är en vithuvad brokig kille som är ca 7 månader och ganska nyligen hemkommen men har gjort sej hemmastadd snabbt, han är djupt betuttad i Pärlan men hon dissar hans närmanden ännu, hon fattar nog inte ännu vad han vill.. hon vill bara busa! för två dagar sedan lärde sej Tjabo att busvissla!

Sen har jag ett häckpar Grå jako som för närvarande ligger ute på foder tills deras voljär skall bli klar till våren, dom heter Gin och Tonic.

[marizia]
2010-12-29 19:43
#4

har du bilder på dom?

bilder skulle uppskattas mycket! Skrattande

Wassago
2010-12-29 20:14
#5

Har varit dålig ett bra tag, men lovar att ta tag i det snart! Lägger in lite gamla bilder så länge!!

Minty10
2010-12-29 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har två undulat-killar som heter Sven o Bosse. Sven köpte jag ifrån en jätte bra djuraffär på Gotland. Han blir ett år 7 januari. Han är en riktig charmör och älskar att bada, göra kulebytor på pinnen och bita sönder saker. Bosse köpte jag av en uppfödare också från Gotland och han är 1 år. Bosse älskar att äta, och äter allting som är nyttigt. Vår granne har kanariefåglar, så han har lärt sig att härma deras sång.:)

Det var lite om mina två dunbollar.:)

Annons:
Starfall
2010-12-30 01:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har 11 undulater:

Balto Standardtecknad grön hane, 7 år gammal. Omplaceringsfågel.

Aleu Australbrokig grön hane, 6 år gammal. Omplaceringsfågel.

Egon Gulmaskad himmelsblå typ II opalin hane, 6 år gammal. Omplaceringsfågel.

Vienna Himmelsblå gråvinge opalin hona, 3 år gammal. Egen uppfödning.

Loko Standardtecknad koboltblå hane, 2½ år gammal. Omplaceringsfågel.

Dezibel Isabelltecknad australbrokig viol hona, 1½ år gammal.

Pip Gulmaskad koboltblå typ I hane, 1½ år. Omplaceringsfågel.

Fairytale Df australbrokig viol gråvinge opalin hane, 1 år.

Melody Albino hona 1 år.

Flame Df australbrokig grön opalin hane, 1 år.

Savannah Viol opalin hona, 1 år.

Som ni ser är en del av mina fåglar omplaceringsfåglar. En av fåglarna är egenuppfödd, lilla Vienna. Jag har även en liten uppfödning av just undulater och förhoppningsvis blir det en kull mellan Dezibel och Fairytale framåt våren. Spännande Glad

Bifogar en bild på Egon och Vienna, ett äkta kärlekspar.

Wassago
2010-12-30 09:32
#8

Vienna var mycket vacker!! Skulle kunna tänka mej ett par sådana framöver.. Gillar undelater, tuffa, busiga å kaxiga!!

[Justie]
2010-12-30 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi har två zebrafinkar som vi tyvärr inte vet så mycket om eftersom att de är helt nya + de är från djuraffär.

En utav dem är min och den heter Coocó, här är en bild på henne/honom!

Wassago
2010-12-30 19:34
#10

Ser ut som en "honom" Skrattande Zebrafinkar e åxå härliga! Haft sådana ett par vändor genom åren! Lycka till med honom!

drutten2
2010-12-30 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Åå så många fina små pippisar ni har!Kyss

Själv har jag 5 Undulater.

(hade 7 tills för ett litet tag sedan,

men blev tvungen att omplacera 2 av dem)

Vi börjar med "äldremannen"… Drutten

Standard Grön med violfaktor.

En riktig liten personlighet som är inne på sitt 6:e år.

Blev omplacerad till med för 2 år sedan, då hans burvän gått bort.

Han är heltam, bits inte när man håller honom. Fast populärt är det då inte.Flört Matglad är han också… matvraket i flocken. Tungan ute

Sedan har vi då Minus domintabrokig (viol) kobolt. 3 år till våren.

Han kommer från en uppfödare (vildaparaidis i kungsbacka) en riktigt stor och stilig kille.  Även denna hyffsat matglad… Flört

Snäll go och lugn.

Safir, min vackra Kobolt Brokig spangel opalin hona.Kyss 3 år till våren.

En liten tuffing, som inte räds att följa Drutten på ghans strapatser över vardagsrumsgolvet.Flört Även matte kan vara lite spännande att bita på…Tungan ute

Wiggy, en söt liten ljusgrön opalinhona. 3 år till våren.

Näpen och snäll… tyvärr fick hon diagnosen förstorad lever redan som 8 månader… men vi gör allt för att hon ska må så bra som möjligt. Är ständigt uppvaktad av hanarna, som tycker att hon är görsnygg.Flört

Och så Pepsikobolt standard. kullbror till Safir 3 år till våren. En busig orädd charmknutte, som inte heller räds för något… knappt i af.

En bild på gänget.Glad

[marizia]
2010-12-31 09:23
#12

Åhh, va sööta Drutten2 är alla dom tama? Flört

[Justie]
2010-12-31 12:21
#13

10: hur ser du det? :-D för då kanske vi kan könsbestämma den andra också! :-D

Annons:
Wassago
2010-12-31 14:17
#14

Om du tittar på denna sajtens logga, så sitter det ett gäng zebrafinkar på rad, längst upp på denna sidan! Fågel nr 1 är en hane, nr 2,3,4,5 är honor, fågel nr 6 hane och sista fågeln nr7 är en hona! Glad.

Du ser vad stor skillnad det är på hanarna respektive honorna?

Väl mött//I

drutten2
2010-12-31 17:49
#15

#12

De är halvtama kommer ibland och hälsar på matte.

Fast Drutten är heltam.Glad

gnagarlover
2011-01-03 10:50
#16

zebratjejer har inga kindfläckarGlad själv har jag ett helt gäng på nymfkakaduor 45st+4 zebrafinkar+7 rödpannade kakariki+6 prinsessparakiter i färgerna vit,blå,gul och normalfärgad och de har eget hus.nymfarna är i olika färger.har även den mycket ovanliga gulkindade.Tungan ute

[Justie]
2011-01-06 01:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

OJ! det hade jag inte lagt märke till! Vad bra, då är båda våra hanar, eftersom att vår kanariefågel dog pga ett ägg hade fastnat i henne, så är det bra om vi slipper detta scenario igen!

gnagarlover
2011-01-06 10:36
#18

japp 2 pojkar =))

Wassago
2011-01-06 13:57
#19

#18 Hur e Prinsessparakiterna att hålla?? Har kikat lite på dom… vackra fåglar!! Har du bilder på dina varianter??

gulzebra
2011-01-07 05:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här hemma finns till att börja med en liten flock zebrafinkar om 4 individer - Ove (grå hane), Snyggve (grå pingvin hane), Gomorra (svartkindad lightback hona) och Göka (fawn pied hona).
Utöver zebrorna har jag två skrattduvor, en vit vid namn Virus och en ash vid namn Herpes, båda grabbar.

Ska bygga voljär under våren/sommaren, då är tanken att det blir lite fler fåglar - ffa zebrafinkar men även andra finkar i stil med goulds och ringastrilder, funderar även på kinesiska dvärgvaktlar :)

På bild, Snyggve

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
gnagarlover
2011-01-07 10:08
#21

#18 de är underbara fåglar att ha.stor yta att flyga på krävs.de blir ganska lätt tama men vid häckning ngt högjudda.har försökt lägga in bilder men det vill sig inte

Ixectrona
2011-01-07 12:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag har just nu bara en Meyers papegoja, Saga, som i skrivande stund sitter och putsar sig (och mjällar!) på skärmen.

Sedan hade jag två gultofskakaduor, Yondo och Egon, som jag skänkte till Jonas Wahlström den andra oktober.

Wassago
2011-01-07 13:06
#23

#21, du har ingen länk till nån annan sida där du har bilder på dina prinsess då? Nyfiken som sagt! :)

Ixectrona
2011-01-07 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Men, vad konstigt… för tredje gången nu på bara någon vecka så har det blivit så att jag definitivt skickat ett inlägg, men det syns ändå inte. (Och ja, det skickades, då jag tryckte på skicka kommentar och kom till en annan sida.)

I allafall, en bild på Saga var det.

Wassago
2011-01-07 14:48
#25

#24, Du eller din dator har kanske fått pippi?!?!? Skrattande

gnagarlover
2011-01-07 18:16
#26

#23 håller just på med en ny hemsida ej färdig änTungan utemen den gamle har nog några. nillasfaglar.webs.com

drutten2
2011-01-08 01:20
#27

Så fin Saga är!Kyss

Annons:
T-Wolf
2011-01-08 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Riktigt fin meyer Ixectrona, är hon könstestad?

Ixectrona
2011-01-09 00:03
#29

Ja, Saga är DNA-testad hona, och hennes beteende när hon blir häckningssugen bekräftar det.

Fridafj
2013-11-28 16:19
#30

Puttar upp denna tråden lite då jag nyss tänkte starta en ny men hittade denna - presentera gärna fler av våra befjädrade bollar på forumet för oss andra, och visa gärna vackra bilder! Berätta lite om deras personlighet och vad de tycker om att göra om dagarna och liknande! :) 

MVH Frida

Upp till toppen
Annons: