Mina Kakarikis :)
Fina! Grattis! 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Grattis till de nya, fina familjemedlemmarna :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Gud vad fina! :) Grattis!!
Jättefina, grattis!
Fina gossar :D
Älskar Kakariki.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åh vad fina och söta! Låter dem mycket? Funderar själv på att bli med fågel när jag väl flyttar hemifrån =)
Åh vad roligt! De är jättefina!
#7 En del låter dem 🙂 Men underbara fåglar, påhittiga.
Gäller att man inte är rädd för skit på golvet om man har dem inne hehe
#9 kan man ha dem i lägenhet utan att grannarna klagar? =) kan man titta på tv på kvällen utan att bli galen? (min sambo skulle inte bli alltför glad). Och det där med skit på golvet - är det fast eller löst? är det lätt att plocka bort? :)
#10 Beror på vad för slags lägenhet du bor i.
Jag personligen hade inte haft bara en, utan två då det är sällskapliga fåglar och har för mig att man måste ha minst 2 st också, om jag inte minns helt fel.
Fåglar bajsar ju i regel lite "löst" eftersom det är bajs och kiss i samma. Men de sprätter ut mat osv på golvet, är en risk.
#11 Hade självklart haft två! :) Något annat är ju bara grymt. Men jag har för mig att undulatspillning är fast och lätt att plocka bort när det torkar? Hur gör man med möbler och så? Förstörs det inte? Frön och sådant är det ju bara att dammsuga upp, det har jag inga problem med =)
#12 Inte haft kakariki fritt inne, så vågar ej svara på det, bara haft i voljär ute hos min mamma :)
Just kakariki behöver verkligen ha en partner att leka med, behöver inte tvunget vara en annan kakariki..