Badsalt för fåglar
Hej! Jag köpte en burk badsalt, men när jag fick den stod det att det var för duvor, det stod det inget om på hemsidan. Tror ni att det fungerar att använda i mycket små mängder till kanarier också?
Va? Det är väl jätte mycket kemikalier, tvål och skit i det? Skulle inte ge det till några fåglar överhuvudtaget!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jaha… Okej då använder jag det inte. Ville bara kolla.
Ja men det är väl sånt man stoppar i vattnet när man badar va? Så att det luktar gott å grejer. Skulle du servera badbomber och tvål till dina fåglar??
Vad heter märket?
Beyers plus, köpte det på en zoosida, den är alltså inte tillverkad för människor utan för fåglar. Vad jag inte visste var att det stod "for pigeons" på burken. Klart jag inte skulle använda badsalt för människor, det vore ju livsfarligt.
#4 Jaha haha du förvirrade mig! Tänkte väl! 😃 Då har jag ingen aning 😉
Det är säkert inte farligt för kanariefåglar om det funkar åt duvor, men personligen skulle jag faktiskt aldrig använda badsalt. Vet inte riktigt vad det tillför för bra och dessutom dricker mina fåglar en hel del vatten när de badar vilket skulle resultera i att de skulle få i sig en massa salt vilket ju verkligen inte är bra.
Så duschar dem med lite aloevera-juice i vattnet i bland, men oftast får de bara bada i vanligt vatten. Men till en plock-fågel är aloevera bra, så det skulle jag använda och inte badasalt.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar