Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettburar-och-tillbehör
Läst 2187 ggr
MontEverest
0

Stor bur!

Hej

Letar efter en stor bur, ngn som har något tips på vilka burar som är bra??

Vill helst ha kromfärgat galler, plastlåda (antingen uttdragbar låda eller stor dörr) smalt mellan gallren så det passar undulatstorlek. Gärna diskret färg på bottenlådan.

drutten2
0

Någon särskild storlek du söker?

MontEverest
0

Max 120cm lång minst 90 cm lång Bredd minst 50 och höjd minst 60-70 upp till 2 meter.

MontEverest
0

Vill gärna höra burrecensioner!!! Mkt lättare att höra för o nackdelar från folk som har erfarenhet av buren!

Denna kommentar har tagits bort.
kallepudas
0

LÄttast att få buren som man själv vill är ju att bygga själv…Glad

MontEverest
0

Jo det stämmer! Men jag vill inte ha träbur och inte heller bur med nät, vill helst ha galler och då är det nog inte så lätt att bygga själv tror jag… Vill gärna att folk sätter in bild på sin bur här o skriver för o nackdelar plus burmått. Så kanske man ser ngn intressant!

[CruellaDeVil]
0

Hmmm, funderar här. Det närmaste jag kommer den buren du beskriver är Tasha Imac men den är kortare än 90 cm… Här http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterburar.html finns i princip alla tillgängliga burar med beskrivning. Det är svårt med burar. Det har jag fått erfara själv då jag letat häckburar till mina fåglar. Kör annars hembyggt.

MontEverest
0

Ja har sett den, jätte fin o så men kunde gärna varit större annars hade den varit perfekt! Ja verkligen svårt att hitta nått bra!

[CruellaDeVil]
0

Ja, du får kika på den sidan. Uppdateras ständigt med burar som går att få tag i här i Sverige. Annars får man börja gräva sig fram via utländska sidor.

MontEverest
0

Mm tack! Får se vad man hittar.