Trädslag
Hej! Vilka slags träslag kan man ha i buren som sittpinnar? Har änsålänge bara från äppelträd, minns från tiden jag hade gnagare att man skulle undvika barrträd pga terpentinet, ska man även göra det till fåglarna? Min lille nymf har fattat charmen med att skala bort barken så nu måste jag byta pinnarna!
Chico som bara har bott här i ett par veckor har gjort stora framsteg, han satt i en pyttebur med 2 plastpinnar, inga leksaker och intorkat bajs överallt, han hade aldrig blivit hanterad. Nu har han lärt sig att busvissla så det gör han så fort han vill komma ut och busa, leksakerna slaktar han! Det är så kul att släppa ut honom och lägga fram pennor, glasögon, snusdosor, kartonger och annat, han blir helt till sig! Kan man hänga upp en äggkartong med lite gott i i buren tro?
Hej, några träslag man kan ha i buren är björk, asp, rönn, sälg/vide, lönn, pil, bok, äppelträd, päronträd, plommonträd.
Källa: http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterlektrad.html
Vanlig gran (INTE idegran) och tall kan man använda men risken är att kåda fastnar i fjäderdräkten.
Äggkartong med lite gott i är en bra idé.
Härligt att det går så bra med Chico :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Tack så jättemycket, blir grenjakt idag med vovven som bärhjälp en en godisgömma då! Ja, det är verkligen jättekul att han är så orädd, han försöker säga Kiro nu, hundens namn som ropas här hemma rätt ofta!