Nymf i Göteborg?
Hej! Efter nyår ska jag ta över en nymfflicka på 7 år som nu lever ensam, vill gärna skaffa en fågel redan nu, unge eller hanterbar vuxen som sällskap. Vill ju att den nya ska vänja sig vid hantering redan innan Pippi kommer, hon är hyfsat tam redan. :) Nu hittar jag ingen som säljer en ensam nymf i Göteborg, vet ni några uppfödare eller djuraffär som har friska unga djur?
Har undulater sedan innan, har haft många djur så jag vet vad jag ska titta efter när det gäller sjukdomstecken osv. Pippi bor i en alldeles för liten bur så jag har köpt en billig sliten bur som är ca 90 cm lång, funkar det att bo i i någon månad tills burbygget är klart? Håller på att rita upp den nu, men kan tyvärr inte bygga förrän efter julen då vi har eget företag och julen är våran stressigaste tid på året!
Slänger med en bild på Putte, min sötnos!
Ja, men det verkar vara dåligt med nymfar i göteborgsområdet.. Eller är det jag som är blin kanske? :)
Kan man ha två nymfar av samma kön förresten? Har inget intresse av att få bebisar nämligen!
Det går bra med tå av samma kön. 
Det kanske inte fanns så många där,
kollade inte.
Jag har sett en ensam hane på Blocket spom finns uppe på Orust.
Den är 18 år dock.
http://www.blocket.se/goteborg/Nymfparakit_44045023.htm?ca=15&w=1
Du kanske kan höra här, om de inte kan sälja en separat?
http://www.blocket.se/goteborg/Nymfparakiter_med_bur_44344975.htm?ca=15&w=1
Den ensamma hanen har jag mejlat på men inte fått något svar tyvärr, och på dom säljer bara alla tillsammans i den andra annonsen sa dom när jag pratade med dom, bad dom att mejla om dom ångrar sig dock! :)
Har du kollat på www.nymfkakadua.se ?
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Nathalie-g: Jag har 3 st hanar och ska minska ner lite på fåglar.
Har inte bestämt helt & hållet än vilken av dom 3 som ska få flytta.
Efter nyår blir det aktuellt i så fall…vecka 2 eller 3.
Ser till att hemmet är viktigare än pengar så den blir gratis.
Låter jättebra, du kan väl höra av dig när det är dags om jag inte har fått tag på någon innan det?
Jippie, ska förmodligen hämta en liten kille på två år nu ikväll! Han är inte hanterad nåt typ och bor i en pyttebur, kända att jag bara måste ge den lilla kraken ett nytt liv med massa utevistelse, sällskap och nyttig mat! Är superglad! Hoppas att han och undulaterna accepterar varandra så att dom kan bo ihop längre fram :)
Nu är han hemma, rejält vingklippt och dålig balans, längtar tills han ruggar! En rädd med fin fågel, han år direkt och klarar att bli klappad på, visiterade honom utan allt för mycket skrik, inte konstigt då han aldrig har blivit hanterad och därför inte vet vad en hand är. Har ni några namnförslag på pojken?
#10 jasså du har fått tag på en,då vet jag det.
går bra att ha i en för liten bur TILLFÄLLIGT, men inte en längre tid:) Hur ser han ut? (för namnförslag) och vad heter den andra du ska skaffa:)?
Hälsningar
Fredrika
Han är normalfärgad, grå med vita tecken, gult huvud och röda kinder! Pippi heter tjejen! Ska byggas bur så fort jag har tid, materialet ska inhandlas nästa vecka! :)