Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 4302 ggr
Gretchen-
3

Undulatkompis sökes!

Hej!

Jag letar efter en undulatkompis till min Åke som är åtta månader!

Har du eller vet du någon som säljer? Helst en i liknande ålder men är den äldre/ gör de inget Glad

Jag kan erbjuda : Fågelvana, bra och stor bur att sova i på natten, flygturer på dagen och såklart massor med kärlek!

drutten2
0

Har du kikat här? Glad

http://undulat.forum24.se/

kallepudas
0

Var bor du i landet då?

Gretchen-
0

#1  Den sidan har jag missat, tack!  Ska genast kolla där Glad

#2  Ja, juste.. Glömde skriva de.   Bor i Stockholm

kallepudas
0

ok jag har ju en del undulater men stockholm är ju lite långt bort.

Gretchen-
0

#4  Aha, vart bor du? :)

kallepudas
0

precis utanför göteborg.

MimmiH
0

loginger här på iFokus bor i Storsthlmsområdet :)

http://www.undulatsidan.se

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

MimmiH
0

Tillägg till mitt ovanstående inlägg: Loginger har lång kö. Många omplaceringsundulater söker nytt hem, det kan rekommenderas. Kolla på blocket och olika undulatforums annonser. iFokus har undulater iFokus. Lycka till :)

Gretchen-
0

#8  Jaa alla undulatuppfödare som jag har hittat har lång kö vilket är lätt att förstå. Så härliga fåglar Glad

Blocket är jag inne på dagligen och tittar men de är oftast de är par eller flera som säljs och just nu vill jag bara ha två.

Är de någon som vet ungefär hur lång tid de kan ta att få en unge från en uppfödare? De är ju såklart olika men är de nåt år som gäller eller kan man få vänta längre?

MimmiH
0

Det kan nog som du skriver variera men kan ta väldigt lång tid. Bättre att ta hand om någon av alla oönskade undulater som söker hem. Undulater ska leva med minst en artfrände för att må bra så att vänta så länge med att ge sin ensamma undulat en kompis är inte schysst tycker jag.

På portalen finns flera undulater i Sthlm som söker nytt hem :) Flera av dem kan delas på och säljas separat.

http://undulat.forum24.se/undulat-forum-15.html

Lycka till :)

Gretchen-
0

Jo precis, somsagt så kollar jag blocket och liknande sidor dagligen. Tar hellre en omplacering än att stå i kö ett eller fler år.

Han mår inte dåligt av att vara ensam, han leker och pratar precis som vanligt. Äter och dricker bra så jag är inte orolig att han ska bli så pass ledsen att han blir deprimerad.

De är bara de att jag vill att han ska ha en kompis så han slipper vara ensam i buren på natten och när jag är i skolan, på dagarna och kvällarna är han ju ute med mig Glad

Men jag letar vidare och hoppas på att hitta en liten vän inom kort.

Gretchen-
1

Idag var jag och hämtade en liten Undulat så nu är de bara att hoppas på att dem kommer bra överens och trivs tillsammans :)

Självklart får dem vänja sig vid varandra succesivt innan dem flyttar ihop Glad

MimmiH
0

Vad roligt :D Lycka till :D Jag låser tråden men starta gärna en ny tråd om dina undulater :) tips: Det finns ett undulatforum på iFokus :)

Inlägget är låst för nya kommentarer