Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2339 ggr
Nasse.Basse
0

Grå Jako?! :)

Hej! Jag har ingen grå Jako men vill gärna ha en när jag blir vuxen:). Men jag har två frågor som jag vill veta, lite på skoj;) 1. Hur länge lever dem? Jag har hört så mycket, allt till att de blir 50 och vissa över 100 så någon som vet? 2. Måste en grå Jako leva i par? Jag vet att ni tänker vet du inte det!? Men jag är ju " nybörjare" och är lite nyfiken:)

Med vänlig hälsning, Maria

kallepudas
0

En grå jako i fångenskap blir ofta runt 30-40…men dom kan bli 60-70 & även äldre…..men 100…nja det är lite att ta i.

En grå jako behöver mycket stimulans för annars är det vanligt att dom börjar plocka sig.

Helst ska man väl se till att den har en kompis….hade jag haft jako så hade jag haft två för fågelns skull…ja för min egen skull med för den delen…två grå jakko & träna och leka med hade inte varit felGlad

Nasse.Basse
0

Tack så mycket för svaren:)

Med vänlig hälsning, Maria

[sanibel_18]
0

man måste inte ha 2 stycken om man är med den hela dan.:)

birdtricks.com har en jako och den är alltid jätteglad.:)

[Hildegrim]
1

#3 Fast för att kunna vara med fågeln hela tiden måste man i princip vara ekonomiskt oberoende. I stort sett alla människor måste iväg på jobb, skola, praktik eller andra ärenden en stund varje dag.

Men även om man nu skulle ha tid att vara hemma med fågeln jämt så ifrågasätter jag ifall detta är optimalt ändå. Jag tror ändå en jako mår bäst av att ha en jako-kompis även om en människa alltid finns närvarande.

[sanibel_18]
0

ja, faktiskt ska man ju ha 2 stycken, men om man vill kan man ha 1 om man har tid för den. annars måste man ha 2 stycken.