Djurmagasinet i Rotebro, har ni handlat där?
Vad tycker ni om djurmagasinet i rotebro? är det en bra fågelaffär?
De har rätt många fåglar och ett stort utbud av mat. Men även om jag var fascinerad så tyckte jag det var märkligt att de hade månadsgamla arabebisar i fågelavdelningen som alla kunde se. Det var bebisar som handmatades, men behöver de inte mer lugn och ro en så?
Smådjuren hade rena fräsha burar med mycket leksaker och bottenmaterial i.
De har även en Tucan i fågelavdelningen(!). Samt rosenkakaduor, olika finkar, duvor ( en var tyvärr riktigt ruggig), nymfer, vitbukade, mm, -och någon mindre papegoja som satt med de vitbukade, men hade en blå hals (har glömt namnet). Jag frågade om de kunde hämta in katarinaparakiter och de skulle höra sig för, de hade precis hämtat in ett blått sparvpapegoj par till en kund så de hade inga problem med att beställa in fåglar.
Vet att tråden är gammal men det var antagligen bara några timmar ara bebisarna va så kunder kunde se dem och om någon av fåglarna ser lite dålig ut har dem antagligen hämtat in den så att den får det bättre, dem är jätte duktiga på fåglar:)
Hälsningar
Fredrika
Jag var där med en kompis för ett tag sedan och då hade dem en Grå Jako i en utav kaninburarna. Det tyckte jag var lite konstigt men det fanns säkert en bra anledning till varför den satt där.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Dom har papegojbäbisar i butiken jämt som man kan få komma och handmata. JAG tycker inte det är ok.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Var där igår, kan inte så mycket om fåglar men det jag såg tyckte jag var hemskt. Det sprang småfåglar tillsammans med aror som tappat massor med fjädrar? Småfåglarna sprang direkt och åt på bajset när det kom något.
Tycker det är fel att dom inte har ett litet rum man kan gå in med någon kunnig personal för att titta på fåglarna så dom inte skräms. Massa folk som står och slår på rutorna…
De hade dörren öppen till ett rum där endast personal får vistas, massa fåglar i burar samt fåglar som flög omkring runt om i det rummet? Skitigt var det. Inte okej enligt mig iaf…
~mikkan
Börjar mer och mer lika amerikanska djuraffärer med små djurungar som folk kan komma in och pilla på. Och inte bara det. Du får utan problem gå in där bland alla papegojungar med dina egna fåglar.
Dom tar ingen hänsyn till smittor eller någoting.
Jag vill aldrig gå in där. Skulle förmodligen bli förbannad.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
har aldrig varit inne där bebisarna är dock så tycker jag endast personal bör handmata.
Hälsningar
Fredrika
#4 Aran däremot har dem räddat från ägaren som hade den eller vad man ska säga så den tog av sig alla sina fjädrar i förra hemmet så det tycker jag är bra gjort.
Hälsningar
Fredrika
Jag har aldrig sett fågelungar i djurmagazinet rotebro som folk kan mata eller ens komma i kontakt med. Och jag har vart där massvis med gånger. På olika tider på dan också..
Det kanske har vart det någon gång men jag har i alla fall missat det då. Det där med rummet som bara personal får gå in. Där har dem typ sina egna fåglar medans dem jobbar.
Det brukar ju även arrangeras friflygning i den lokalen. Det är väldigt stort där. Eller så var det lokalen bredvid. Har aldrig varit där eftersom jag inte har fågel.
Jag tycker de sköter sina fåglar bra eftersom fåglarna ser friska ut. Förrutom Janne kanske (aran som hade plockat sina fjädrar)
Ja men Janne var ju som sagt inte där när han plockade sigutan kom dit och fick bo där istället pga de:) Men tycker med dem skött sig bra när jag var där..:)
Hälsningar
Fredrika